آخوندی گفت: در افق 1405 یک برنامه‌ای تهیه شده که در این افق بهسازی 2 میلیون و 600 هزار واحد مسکونی پیش‌بینی شده که ظرف 13 سال آینده سالانه باید 200 هزار واحد مسکونی مورد بهسازی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، عباس آخوندی با بیان اینکه طبق برآورد اولیه و آمارگیری‌های صورت گرفته از زلزله مورموری 6 هزار واحد مسکونی نیاز به نوسازی کامل دارند گفت: 7 هزار واحد مسکونی نیز در این زلزله نیاز به تعمیرات دارد که این اعداد تغییر خواهد کرد.
 
وی در ادامه افزود: کار بازسازی و تعمیرات آغاز شده و هیأت وزیران 160 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای بازسازی و تعمیرات واحدهای مسکونی خسارت‌دیده در مورموری در نظر گرفته است.
 
آخوندی در ادامه اظهار داشت: 25 میلیون تومان تسهیلات برای بازسازی واحدهای مسکونی و 20 میلیون تومان تسهیلات برای تعمیرات و 10 میلیون تومان برای خدمات زیربنایی تعیین شده است.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه تصریح کرد: در هر حادثه‌ای که رخ می‌دهد هم شهرها و هم روستاها آسیب‌های بسیاری می‌بینند که این امر باعث شده بحث بهسازی مسکن روستایی را در اولویت قرار دهیم.
 
آخوندی در ادامه افزود: در حوزه روستاها 62 هزار واحد مسکونی کمبود داریم این در حالی است که هر خانواده‌ای نیاز به یک واحد مسکونی دارد.
 
وی با اشاره به واحدهای نامقاوم در روستاها گفت: در افق 1405 یک برنامه‌ای تهیه شده که در این افق بهسازی 2 میلیون و 600 هزار واحد مسکونی پیش‌بینی شده که ظرف 13 سال آینده سالانه باید 200 هزار واحد مسکونی مورد بهسازی قرار گیرد.
 
وزیر را و شهرسازی در ادامه اظهار داشت: به هر واحد مسکونی روستایی 15 میلیون تسهیلات با سود پنج درصد تعلق می‌گیرد و از همین امسال می‌توانند روستاییان این تسهیلات را دریافت کنند.
آخوندی در ادامه توضیح داد: 70 درصد از واحدهای مسکونی در روستاها مقاوم‌سازی شده و مردم از یک رفاه خوبی برخوردار هستند و طرح هادی روستاها نیز مورد توجه هیأت وزیران قرار گرفته است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: تعاون ، واحد ، مسکن ، روستایی ، بهسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار