نخستین فیلمی که با این رویکرد ساخته شد " بن هور " نام داشت که درسال 1926 درزمان سینمای صامت تولید شد ودرسال 1959 باردیگرهمراه با صدا وبه طریقه رنگی به نمایش درآمد.


به گزارش خبرنگار وبگردي باشگاه خبرنگاران،جنگجوي سايبري در آخرين پست خود نوشت:

فیلمسازان اسرائیلی از صنعت سینما به عنوان ابزاری برای مخدوش کردن تصویرفلسطینی ها و مقاومت آنها در ذهن غربی ها استفاده می کنند.

نمایی ازفیلم " ده فرمان"

به گزارش خبرنگارسینمایی " مهر" یک محقق عراقی وکارشناس سینما با اعلام این مطلب گفت : "لابی یهودیان ازنقش بزرگ خود درصنعت فیلمسازی مستقردرغرب ومناطق به اشغال درآمده استفاده می کند وبا ارائه دلایلی مبنی بر توجیه اشغال فلسطین توسط اسرائیلی ها درصدد است حس همدردی مخاطبان غربی را برانگیزد."
"عبدل غفورالنیما" درگزارش خود که با نام اختاپوس سینمای صهیونیستی به انتشاررسیده ،به سه متدی که صهیونیستها برای به خدمت گرفتن صنعت فیلمسازی به کارمی گیرند اشاره می کند.
نخستین متدی که صهیونیستها درجهت تامین منافع خود به کارمی گیرند ذکرداستانهایی ازتورات است که درآنها ازیهودیان به عنوان بندگان برگزیده پروردگاریاد می شود وجایگاهی برترازسایرمخلوقات خداوند رابرای آنها درنظرمی گیرد. تنها دلیلی که برای دست یافتن به چنین جایگاهی ذکرمی شود صرف یهودی بودن است.
دومین متد سخن گفتن ازحس گناهی است که جهانیان نسبت به یهودیان دارند چرا که جمع کثیری ازیهودیان درقتل عام نازیها ازمیان رفتند وسومین متد توجیه اشغال سرزمین فلسطینی ها توسط یهودیان است.
داستانهای تورات که ازیهودیان به عنوان قوم برگزیده خداوند یاد می کند نمایانگرمبارزه آنها با دشمنانشان است واین داستانها درفیلمهایی دیده می شود که درتلاش هستند این ادعا را به مبارزه یهودیان با فلسطینی ها درخاورمیانه تعمیم داده وازفلسطینی ها به عنوان دشمنان قدیمی یهودیان یاد کنند.
ازسوی دیگرفیلمهایی که با بودجه های سنگین کلید می خورند درحقیقت بهانه ای برای بیان کردن پیام صهیونیستها به مردم جهان هستند.
نخستین فیلمی که با این رویکرد ساخته شد " بن هور " نام داشت که درسال 1926 درزمان سینمای صامت تولید شد ودرسال 1959 باردیگرهمراه با صدا وبه طریقه رنگی به نمایش درآمد.
صهیونیستها درطول تاریخ سینما ثابت کرده اند که همواره ازصنعت فیلمسازی هالیوود به عنوان ابزاری برای ترویج پروپاگاندای خود سود جسته اند.
سالانه برتعداد تولید فیلمهایی که با این رویکرد جلودوربین می رفتند ،افزوده شد. فیلمهای " ده فرمان " محصول 1956 ،" سرزمین فرعون " محصول 1950 و" سلیمان وملکه صبا " درسال 1959 درزمره این آثارجای می گیرند.
هدف ازساخت این آثارپررنگ کردن نقش صهیونیست ها ازسنین کودکی درذهن مخاطب غربی وتاکید برحق مسلم یهودیان برسرزمین موعود بود.
دومین متد سینمای اسرائیل همانگونه که ذکرشد استفاده ازحس گناه جهانی دررابطه با شرایط یهودیان بود چرا که قتل عام آنها توسط نازیها باعث شد ازکمکهای نظامی واقتصادی بسیاری بهره مند شوند.علاوه براین آنها با مظلوم نمایی جنایتهای روا شده به فلسطینی ها را نیزتوجیه کردند.
توجیه اشغال فلسطین توسط اسرائیل درفیلم هایی که به این منظورساخته می شود ،وابسته به ارائه تصویری ازعربها وفلسطینی هایی بود که به گونه ای غیرقانونی وبه مدد اقدامات تروریستی سرزمین موعود یهودیان را اشغال کرده اند.
آنها با ارائه چنین تصاویری ازفلسطینی ها این قوم راهم طرازنازیها وقوم خود را متشکل ازسربازهای قوی وشجاع معرفی می کنند.
بررسی چنین فیلمهایی نشان می دهد که این آثارمطابق با تکنیکهایی با استاندارد بالا ساخته شده اند وازحضورکارگردانهای با تجربه جهانی سود می جویند.
سینمای عرب نیزبرای اینکه اجازه حیات یابد ودرعرصه بین الملل حرفی برای گفتن داشته باشد باید ازتکنیکهای بالای فیلمسازی بهره مند شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.