جنبش جامعه هنری در راستای منزوی کردن رژیم صهیونیستی

هنرمندان شرکت کننده در نمایشگاه برزیل در برابر جنایات رژیم صهیونیستی بیکار ننشستند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران، به نقل از سایت آرت‌نیوز: در حالی که سرانجام آتش‌بس پرآشوب غزه همچنان هاله‌ای از ابهام قرار گرفته فشارهای بین المللی برای تحریم رژیم صهیونیستی هر روز رو به افزایش است.

با الگوبرداری از جنبشی که در دهه 1980 با هدف اعمال فشار بر روی نظام آپارتاید آفریقای جنوبی به راه افتاد،‌در حال حاضر نیز به دلیل کشتار مردم بی‌دفاع فلسطین، توسط صهیونیست‌ها، حرکتی خودجوش جهت طرد این رژیم در حال شکل‌گیری است.

هنرمندان شرکت کننده در آستانه‌ شروع به کار سی و یکمین نمایشگاه دوسالانه هنری در برزیل که به نمایشگاه سائوپائولو معروف است با ارسال نامه‌ای سر گشاده به مسئولین آن خواستار عدم پذیرش کمک‌های مالی رژیم صهیونیستی شدند.

در بخشی از این نامه که به امضای 61 هنرمند از 70 هنرمند و مجموعه‌دار شرکت کننده در این نمایشگاه رسیده،‌ آمده است: "در حالیکه مردم غزه در حال بازگشت به خانه‌های ویران شده شان هستند،‌ ما نمی‌توانیم خود را راضی به دریافت کمک فرهنگی از رژیم غاصبی نمائیم که این بلا را بر سر آن مردم بیچاره آورده، چرا که پذیرش این کمک به معنای نادیده گرفتن جنایات و تجاوزهای اسراییل است."

کمک صورت گرفته توسط رژیم اشغالگر قدس به دلیل حضور سه هنرمند این رژیم در نمایشگاه فوق می‌باشد.

اقدامات رژیم صهیونیستی طی عملیات نظامی اخیر در غزه خشم مردم برزیل را برانگیخته به طوری که دولت این کشور در ماه جولای سفیر خود را از تلاویو فرا خواند و اعمال زور توسط اسراییل در نوار غزه که موجب کشته شدن تعداد بیشماری از ساکنین این منطقه به خصوص زنان و کودکان شده بود محکوم کرد.

نمایشگاه دوسالانه برزیل قرار است از روز ششم سپتامبر با تمرکز بر روی شرایط کنونی جامعه هنری و تاثیرگذاری آثار هنری بر روی وقایع تاریخی،‌افراد وگروه های گوناگون، شروع به کار نماید.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.