برخی مدیران گالری و نگارخانه‌ها اصلاً متعهد نیستند.

شهلا امیرستاری هنرمند نقاش و مدرس در گفتگو با خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگارانگفت: با توجه به رونق نداشتن چندان گالری‌ها که درارتباط با فروش آثار هنری فعال هستند، نوع فعالیت این مراکز هنری تغییر کرده و علی رغم آنکه بسیاری از افراد دست‌اندرکار در جریان این تغییرات هستند اما کسی حرفی نمی‌زند.

وی گفت: به تازگی وقتی بااندیشه دیدن یک نمایشگاه به برخی گالری‌ها یا نگارخانه‌های سر می‌زنم با  فضاهای متفاوت از نمایش آثار روبرو می‌شوم.
 
وی تصریح کرد: چنین به نظر می‌رسد که بخش نمایشگاهی در حاشیه قرار گرفته و بسیاری دیگر بهتر نمایش داده می‌شوند.

وی در ادامه گفت: به تازگی در یکی از نگارخانه‌های تهران برگزاری یک کلاس آموزش موسیقی را مشاهده کردم البته آثاری هم برروی دیوار نصب شده که نشان می‌دهد ظاهراً پیش از این در این مکان  نمایشگاهی برپا بوده اما برگزاری کلاس موسیقی جلوه بیشتری داشت و نگاه مخاطب را بیشتر جذب می‌کرد.

وی در ادامه با تاکید بر متعهد نبودن برخی مدیران گالری‌ها و نگارخانه‌ ها گفت: وقتی فضایی به هنرمندی برای نمایس آثارش داده می شود و هزینه قابل توجهی هم از او دریافت می‌کنند، بنابراین فضایی دراختیار آن هنرمند قرار گرفته که باید تا پایان نمایشگاه باشد.

وی گفت: این درحالی است که این مدیران به این ترتیب یک فضا را به دو هنرمند اجاره می‌دهند.

این مدرس نقاشی گفت: این اتفاق عمدتاً برای هنرمندان جوان صورت می‌گیرد که اعتراضی نمی‌کنند.

وی در ادامه گفت: این اقدام گالری و نگارخانه‌داران کاری غیر اخلاقی و مصداق عدم تعهد است اما متاسفانه چنان در برنامه  گالری‌ها جای گرفته که انگار جزء برنامه نمایشگاهی آنها است.

انتهای پیام/

برچسب ها: هنرمندان ، مدیران ، نمایش ، فضا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.