احمدی مشاور ریاست و معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین:

امروز تربیت فیلمسازان در حوزه مقاومت یک ضرورت است

مشاور رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: یقینا امروز ضروری ترین کار در حوزه دفاع مقدس تربیت فیلمسازان آینده کشور است که تصور من آن است که اقدام جدی در این حوزه به عمل نیامده است.

به گزارش حوزه  سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت اسماعیل احمدی مشاور ریاست  و معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین در خصوص برگزاری جشنواره فیلم مقاومت و کیفیت این رویداد در سال های گذشته گفت: برگزاری جشنواره طی سال های گذشته باعث ایجاد روح نشاط و امید در میان همه که دل در گرو انقلاب اسلامی دارند شده است.

همانطور که می دانیم تنها کشور ما نیست که دل در گرو انقلاب و مقاومت اسلامی دارد.کشور های منطقه و همه آزاد اندیشان عالم و حتی در قلب آمریکا که از روح استکبار ستیزی و روحیه سلحشوری برخورداند همه از این حرکت باشکوه تحت عنوان برگزاری جشنواره مقاومت خوشحالند.
 
وی افزود: اما توقعات ما از برگزاری جشنواره بسیار بالاتر از این هاست. هدفی که بر این جشنواره مورد نظر است مقابله جبهه وار با جریان معارض  فیلم رسانه های دشمن است که موجب جریان سازی گسترده در کلیه کشورها شده .

 این جشنواره باید بتواند  افکار عمومی دنیا را از صنایع فیلم غرب نظیر هالیوود به  سوی فیلم های مقاومت با محتوای صلح حقیقی و عدالت جهانی بکشاند. یقینا در صورت هدفگذاری  و برنامه ریزی مطلوب در دبیرخانه این جشنواره به ویژه شناسایی تمام فیلمسازان انقلابی می توانیم شاهد تحقق این هدف بزودی باشیم.
 
احمدی همچنین گفت: حتما با توجه به اینکه فیلم های مقاومت دارای پیام مبتنی بر فطرت انسانهاست امید ما برای تحقق این هدف خیلی بیش از تصورات واهی و خیال باطل نظام سلطه در سرمایه گذاری بی منتهای آنان در صنعت فیلم است.
 
مشاور سازمان بسیج مستضعفین همچنین در مورد وضعیت  سینمای دفاع مقدس گفت: من نمره مطلوبی به وضعیت آن نمی دهم علتش این است که چند ضعف عمده در فیلم های دفاع مقدس داریم.گروهی از فیلم های دفاع مقدس بیشتر از آنکه واقعیت ها را نشان دهند به دنبال نوعی بزرگ سازی خیالی هستند که شهید آوینی خطاب به این گونه افراد گفته اند بیایید جنگ را درست بنویسیم نه درشت.
 
او گفت: متاسفانه گروهی اندک از فیلمسازان ما هم به تاسی از نوع نگاه فیلمسازان غربی به دنبال نقد غیر سازنده دفاع مقدس بوده و آنگونه که فیلمساز غربی جنگ های جهانی یا جنگ کشور خود را به نقد و چالش می کشند تصور فیلمساز داخلی ما نیز این است که بایستی با دفاع مقدس هم اینگونه رفتار کنند.

حال انکه دفاع ما نه تنها تهاجم از سوی ما به خاک کشور دیگر نبوده ، بلکه کاملا شرعی و در عین حال با رفتارهای اسلامی بوده آنگونه که  امام راحل فرمودند جنگ یک کارخانه انسان سازی بود و شهدا ره صد ساله را یک شبه طی کردند و در عین حال دفاع مقدس که از سوی تمام جبهه استکبار در رسانه های آنها مورد هجوم قرار گرفته و مظلوم واقع می شود نبایستی خود ما نیز گرد و غبار مظلومیت را بر چهره زیبای دفاع مقدس اینگونه بنشانیم.
 
احمدی در بخش دیگری از صحبت خود گفت: دسته سوم از فیلمسازان که شاید تعدادشان از دو گروه فوق کمتر است با توجه به آنچه خودشان در دفاع مقدس حضور داشتند و با همان روحیه مانده اند فیلم های قابل قبولی عرضه کرده و اثر ماندگاری را رقم زده اند که اگر این گروه بتوانند نسل سوم و چهارم انقلاب را مانند خود پرورش و تربیت کنند حتما اینده روشنتری در حوزه فیلم دفاع مقدس خواهیم داشت.

یقینا امروز ضروری ترین کار در حوزه دفاع مقدس تربیت فیلمسازان آینده کشور است . که تصور من آن است که اقدام جدی در این حوزه به عمل نیامده و لاله هایی هم که آثاری را طی این دوره ها ارائه دادند خودرو بودند یا خود جوش رویش کردند.به عقیده من  تکلیف مسولین به ویژه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شناسایی و حمایت از  این گونه فیلمسازان جوان انقلابی بسیار مضاعف است.  

انتهای پیام/

برچسب ها: مقاومت ، سازمان ، بسیج ، پرورش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار