دبیر سندیکای تولید داروهای انسانی:

داروسازان باید تصویرگران اقتصاد مقاومتی باشند

علمازاده با بیان اینکه صنعت داروسازی بر خود می‌بالد که طی ۷ دهه فعالیت مستمر خود، روندی رو به پیش داشته است، گفت: می‌خواهیم تصویرگران ابلاغیه اقتصاد مقاومتی و سند چشم انداز ۱۴۰۴ باشیم.

علی علمازاده دبیر سندیکای تولید داروهای انسانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  بیان داشت: می‌خواهیم با کمک همه جامعه داروسازی کشور در دانشگاه؛ داروخانه و صنعت و توزیع در دولت و مجلس، بهترین‌ها را تولید کنیم و با افتخار وارد بازارهای جهانی شویم و بگوئیم این داروهای با کیفیت، "ساخت ایران" است. 

 وی با تاکید بر اینکه می‌خواهیم صنعت داروسازی کشورمان همچنان جایگاه اول را در سطح منطقه از آن خود داشته باشد، افزود: تحقق همه این خواست‌های ملی، همکاری همه جامعه داروسازی کشور را می‌طلبد. 

وی تصریح کرد: سود اندک داروهای ایرانی، تامین اقتصاد داروخانه‌ها را با مشکلات عدیده‌ای روبرو می‌کند و فروش اقلام دارویی و بهداشتی وارداتی نیز گاهی ناگزیر است، اما می‌توان از ورود و فروش داروهای دارای مشابه ساخت داخل، (در راستای حمایت صنعت ملی)، اجتناب ورزید. 

دبیر سندیکای تولید داروهای انسانی با اشاره به اینکه حمایت از صنعت داروسازی فقط بر عهده اعضاء جامعه داروسازی نیست، اذعان داشت: همه مسئولان و همه افراد مرتبط با این صنعت، حتی جامعه پزشکی کشور در این خصوص مسوولند. 

 وی خاطرنشان ساخت: سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران به عنوان یگانه تشکل حرفه‌ای صنعت داروسازی کشور با تذکر این نکته که رسیدن به هدف، هدف گذاری می‌طلبد و اراده، شناخت مسیر و تلاش مجدانه، لزوم تدوین سند ملی، جامع و راهبردی این صنعت شفاء بخش را مصرانه تاکید می‌کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار