مصر توافق برای آتش بس در نوار غزه را تائيد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛  دولت مصر روز سه شنبه خبر توافق رژیم صهیونیستی و فلسطینیان را برای آتش بس که از ساعت شانزده به وقت گرینویچ به اجرا گذاشته خواهد شد، تائید کرد.
در حالی که پنجاه روز از مناقشه مسلحانه نوار غزه میان اسرائیل و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین( حماس) می گذرد، خبرگزاری رسمی مصر (منا) اعلام کرد دولت مصر که به عنوان میانجی برای متقاعد کردن اسرائیل و فلسطینیان به برقراری آتش بس تلاش می کند، سه شنبه شب اعلام کرد دو طرف مناقشه توافق کرده اند از ساعت شانزده امشب به وقت گرینویچ دوباره در منطقه آتش بس برقرار کنند.
 خبرگزاری رسمی مصر مدت زمان برقراری آتش بس در نوار غزه را مشخص نکرده است اما مسئولان فلسطینی پیش از این اعلام کرده بودند آتش بسی که در منطقه به اجرا گذاشته خواهد شد، دایمی است. با این وجود مسئولان اسرائیل هنوز درباره این خبرها هیچ اظهار نظری نکرده اند.
خبرگزاری منا تصریح کرد دولت مصر تائید کرد اسرائیل و فلسطینیان توافق آتش بس امضا کرده اند و این آتش بس از ساعت نوزده به وقت محلی، شانزده به وقت گرینویچ، به اجرا درخواهد آمد.
از ابتدای تهاجم ارتش اسرائیل به نوار غزه در هشتم ژوئیه، بیش از دو هزار و یکصد و سی فلسطینی که اکثرشان زنان و کودکان بودند جان خود را از دست دادند. همچنین در مناقشه مسلحانه نوار غزه شصت و هشت اسرائیلی که به جز سه نفر همه نظامی بودند، کشته شدند. این سنگین ترین تلفاتی است که اسرائیل از زمان جنگ لبنان در سال دو هزار و شش تا کنون متحمل شده است.


انتهای پیام/
برچسب ها: غزه ، بین الملل ، آتش بس ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار