مدیر عامل شرکت ارتباطات زیر ساخت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پهنای باند شبکه IP کشوری به 1210 گیگابیت بر ثانیه رسید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، خسروی مدیر عامل شرکت ارتباطات زیر ساخت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح 513 پروژه زیر ساختی شبکه مخابراتی کشور تحولات عصر حاضر را عصر انفجار اطلاعات نام برد و گفت: فناوری اطلاعات در این میان کارکردی دو سویه دارد و از یک طرف خود محور تحولات و قدرت‌های نوین است و از سوی دیگر زمینه تکامل و تحول را در دیگر حوزه‌ها فراهم می‌آورد.

وی افزود: توسعه خدمات مبتنی بر موبایل و اینترنت امروزه دنیا را از حالت سکون خارج و به سمت تحرک پیش برده است.

خسروی با اشاره  به شبکه فیبرنوری در کشور اظهار کرد: شبکه فیبر نوری به عنوان اولین لایه از شبکه مخابرات و ارتباطات یکی از الزامات توسعه بخش ICT بوده که در همین راستا از ابتدای شروع به کار دولت تدبیر و امید شرکت ارتباطات زیر ساخت نسبت به طراحی و پیاده سازی توسعه شبکه فیبر نوری در سراسر کشور بین مراکز مخابراتی زیر ساخت اقدام نموده است.

وی با اشاره به توسعه شبکه فیبر نوری تصریح کرد: در گذشته توسعه فیبر نوری برای مسیر 50 کیلومتری قابل بهره برداری نبود که امسال 4 هزار و 900 کیلومتر به بهره برداری رسید.

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیر ساخت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات  در خصوص توسعه پهنای باند شبکه IP کشوری گفت: پهنای باند لایه لبه شبکه IP کشوری امسال به هزار و 219 گیگابیت بر ثانیه یعنی 2 برابر افزایش یافته است.

خسروی با اشاره بر تهدیدهای سایبری افزود: امروز تهدیدهای سایبری اهمیت روز افزون پیدا کرده و جزو 5 تهدید پر ریسک جهانی قرار داریم.

وی خاطر نشان کرد: هر روزه این تهدیدها بیشتر شده و با توجه به اینکه دفاع در مرزهای جغرافیایی وجود دارد سعی می‌شود از این جهات جلوگیری شود و این فرایند با ایجاد مرکز عملیات امنیت شبکه دیتا(SOC) یعنی مرکز به کارگیری تجهیزات امنیتی در مراکز دیتا می‌تواند رخدادهای امنیتی از داخل و خارج کشور برعلیه شبکه را شناسایی کرده و در اسرع وقت با حوادث مقابله می‌کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: باند ، لایه ، شبکه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.