تبریز/

آذربایجان شرقی در بحث ارتباطات پیشرو خواهد بود

استاندار آذربایجان شرقی فناوری اطلاعات را یکی از محورهای توسعه استان اعلام کرد و گفت: آذربایجان شرقی با استفاده از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های قوی ارتباطی در بحث ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشرو خواهد بود.

جبارزاده در مراسم افتتاح پروژه‌های ارتباطی استان درگفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز با اشاره به سیاست دولت مبنی بر توسعه شبکه دولت الکترونیک، خاطرنشان کرد: در این راستا فاز توسعه این شبکه از دو ماه پیش در 250 نقطه اداری استان آغاز شد و تا امروز 400 نقطه اداری به این شبکه پیوسته‌اند.

وی افزود: امیدواریم تا پایان سال با افزایش این تعداد شاهد تحقق اهداف دولت الکترونیک در استان باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با دستگاه‌های اجرایی استان جهت اجرای برنامه اصلاح نظام اداری 30 در 50 و همچنین همکاری بخش خصوصی با مدیریت اجرایی استان در قالب قرارداد BOT در جهت توسعه فناوری خبر داد.

وی گفت: در حوزه دفاتر پیشخوان خدمات دولت نیز علاوه بر توسعه این دفاتر، تا پایان سال جاری خدمات شهرداری هم در آنها ارایه می‌شود که می‌تواند به عنوان الگو در سایر استان‌ها نیز عملیاتی شود.

جبارزاده همچنین با اشاره به تفاهم‌نامه مدیریت استان با بخش خصوصی برای ایجاد مرکز تماس (کال‌سنتر) در آذربایجان شرقی، افزود: علاقمندیم در بحث تمرکززدایی، تبریز به عنوان معین مرکز کشور عمل کند که این طرح در اشتغال‌زایی نیز موثر خواهد بود.

وی از برنامه‌ریزی استان برای ایجاد شهرک فناوری با همکاری بخش خصوصی نیز خبر داد و همکاری وزارت ارتباطات را در این خصوص خواستار شد.

جبارزاده همچنین خواستار کاهش تعرفه پهنای باند دانشگاه‌های استان شد و این امر را قدم موثری در جهت توسعه فناوری در دانشگاه‌ها دانست.

 
انتهای پیام/
برچسب ها: ارتباطات ، پیشرو ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.