امروز صبح همزمان با هفته دولت 513 پروژه زیرساختی شبکه مادر مخابراتی کشور افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،به منظور امکان ارائه سرویسهای شبکه دیتا به مشترکان شبکه زیرساخت در تمام مراکز زیرساختی توسعه پهنای باند لایه لبه شبکه IT کشوری به میزان 1210 گیگا بیت در ثانیه توسعه یافت که این سرویس شامل سرویس اینترنت، اینترانت، MPLSو VPLS است که سرویس‌های بین المللی و داخل شبکه‌ای نقطه به نقطه و یک نقطه به چند نقطه با استفاده از فناوری ابری در شبکه دیتای زیرساخت را فراهم می‌کند.

همچنین در این مراسم از بیش از 4 هزار کیلومتر فیبر نوری در 77مسیر در سطح کشور به بهره برداری رسید.

این شبکه به عنوان اولین لایه از شبکه مخابراتی و ارتباطی یکی از اقدامات توسعه بخش ICT بوده که در همین راستا از ابتدای شروع به کار دولت تدبیر و امید، شرکت ارتباطات زیرساخت نسبت به طراحی و پیاده سازی توسعه شبکه فیبر نوری در سراسر کشور اقدام نموده است.
پروژه ایجاد مرکز عملیاتی امنیت شبکه زیرساخت ( SOC) به منظور استقرار امنیت پایدار در شبکه ملی دیتای کشور طراحی و پیاده سازی گردید که امروز این پروژه از دیگر پروژه‌های بود که با حضور مقام عالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد.


گفتنی است، توسعه تجهیزات تکمیلی کانالهای بین الملل کشور به میزان 26 هزار و 620 کانال در مراکز استانهای سراسر کشور وهمچنین نصب و راه‌اندازی سامانه‌های پایش ترافیک IT به میزان 505 گیگا بیت بر ثانیه و... از جمله پروژه‌هایی بود که همزمان با آغاز هفته دولت در مجتمع مخابراتی انقلاب اسلامی توسط مقام عالی وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات افتتاح شد.

در این مراسم مهندس محمود خسروی مدیرعامل شرکت زیر ساخت به ذکر صحبتی پرداخته و گفت: براساس آمارهای بین‌الملل تنها 3.7 درصد کاربران اینترنت در خاورمیانه هستند و به همین دلیل لازم است ایران اهدافی بلند‌تر در این زمینه طراحی کند تا جایگاهی در خور نام خود به دست آورد.
 
وی خاطرنشان کرد: طی یکسال اول دولت یازدهم حدود 4900 کیلومتر شبکه فیبر نوری به ظرفیت کشور افزوده شده که بخش‌های مهمی از این مسیر مربوط به نقاط صعب‌العبور بوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: افتتاح ، پروژه ، ارتباطات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار