ارومیه/

افتتاح 113 پروژه ارتباطی در آذربایجان‌غربی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افتتاح 113 پروژه ارتباطی در آذربایجان‌غربی خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، محمود واعظی شامگاه چهارشنبه در آیین افتتاحیه پروژه‌های ارتباطی هفته دولت اظهار داشت: با توجه به سیاستی که در وزارت فناوری و ارتباطات اتخاذ شده، این وزارت‌خانه نگاه ویژه‌ای نسبت به استان‌های مرزی کشور خواهد داشت.

وی ادامه داد: افتتاح پروژ‌ه‌های ارتباطی به عنوان مقدمه و منشاء خدمات دولت یازدهم در بخش ارتباطات و فناوری است.

واعظی گفت: هم‌اکنون 700 روستای آذربایجان‌غربی دارای اینترنت پر سرعت بوده و امید است تا پایان امسال این تعداد روستاهای تحت پوشش اینترنت به طور قابل توجهی افزایش یابد.

وزیر ارتباطات و فناوری افزود: اکنون ACT در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا به عنوان زیرساخت و توانمندساز سایر بخش‌ها مطرح است.

وی با ابراز رضایت از توجه و نگرش مطلوب مجلس و دولت نسبت به وزرات ارتباطات و فناوری، گفت: در طول یک سال گذشته درخواست‌های وزارت مورد توجه ویژه مجلس قرار گرفته شده است.

واعظی ادامه داد: آماری که هم‌اکنون در خصوص پهنای باند و فیبر نوری کشور مطرح می‌شود، نشان می‌دهد طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته شده در وزارت ارتباطات فناوری تا پایان دوره پهنای باند و فیبر نوری را به 20 برابر افزایش دهیم.

وی هدف اصلی وزارت ارتباطات و فناوری را سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بخش پروژه‌های ارتباطی کشور عنوان کرد و افزود: به جز منابع زیرساخت و مسائل امنیتی در بخش فناوری و ارتباطات در سایر بخش‌ها از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی استفاه می‌شود.

به گزارش فارس، در این جلسه پروژه ADSL قزل آشاغ ارومیه با حضور وزیر ارتباطات و جمعی از مسئولان استانی و کشوری افتتاح شد.

گفتنی است امروز 113 پروژه ارتباطی استان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی که شامل هشت پروژه ارتباطات زیرساخت با سرمایه‌گذاری 95 میلیارد ریال افتتاح شد/ب.

برچسب ها: افتتاح ، وزیر ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.