سرپرست سازمان منطقه‌ی آزاد قشم گفت: قشم بعلت موقعیت مهم جغرافیایی و داشتن امکانات نفت، گاز و انرژی مهم‌ترین منطقه برای فعالیت‌های اقتصادی بشمار می‌رود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، دکتر«علی‌اکبر شعبانی‌فرد» در دیدار با سفیر فیلیپین، افزود: براساس محاسبات اقتصادی، قشم بعلت موقعیت جغرافیایی می‌تواند در حوزه‌ی سوخت‌رسانی به 20 هزار کشتی عبوری در خلیج‌فارس، فعالیت کند.

وی ادامه داد: قشم در برنامه‌ی مدیریت جهانی بعنوان یک منطقه‌ی مهم بارانداز کالا شناخته شده و این سیاست در دولت «تدبیر و امید» با هدف نقش‌آفرینی این جزیره در مبادلات مهم اقتصادی کشور بشدت دنبال می‌شود.

به‌گفته‌ی دکتر شعبانی‌فرد، قشم با اتصال به سرزمین اصلی از طریق پل خلیج‌فارس و راه‌اندازی خط آهن و تقویت سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه‌ی نفت، گاز، انرژی، آلومینیوم، فولاد و بخش گردشگری به شرایط ایده‌آل می‌رسد.

وی هم‌چنین با اشاره به توسعه‌ی اسکله‌های کاوه و بهمن قشم یادآور شد: با توسعه‌ی این اسکله‌ها میزان تخلیه و بارگیری کالا در جزیره‌ی قشم بشدت رشد می‌کند و این اتفاق موجب تقویت بنیه‌ی اقتصادی در این جزیره می‌شود.

سرپرست سازمان منطقه‌ی آزاد قشم با اشاره به ایجاد شش پالایشگاه نفت در قشم با سرمایه‌ی بخش خصوصی گفت: با ایجاد این پالایشگاه‌ها، جزیره‌ی قشم به یک مرکز مهم محصولات نفت سبک، سنگین و فوق سنگین تبدیل می‌شود.

شعبانی‌فرد از توسعه‌ی بخش هتلینگ در جزیره‌ی قشم با ایجاد 20 هتل 5 ستاره در ساحل جنوبی بعنوان دیگر برنامه‌های توسعه‌ی همه‌جانبه قشم نام برد.

وی از فیلیپین بعنوان یک کشور دوست ایران یاد و خاطرنشان کرد: جزیره‌ی قشم با داشتن مراکز مهم دانشگاهی می‌تواند در حوزه‌های علمی و تبادل استاد و دانشجو با کشور فیلیپین همکاری داشته باشد.

به‌گفته‌ی وی، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی کشور فیلیپین می‌توانند در حوزه‌های مختلف از جمله گردشگری و ورزش‌های آبی در جزیره‌ی قشم نیز مشارکت داشته باشند.

سفیر کشور فیلیپین در تهران نیز با تشکر از فرصت پیش آمده و دیدار با دکتر «شعبانی‌فرد»، از قشم بعنوان یک منطقه مهم برای فعالیت‌های اقتصادی نام برد.

«ادوارد مارتین منز» گفت: اقتصاد فیلیپین در حال رشد و پیشرفت است و دو کشور ایران و فیلیپین می‌توانند در حوزه‌های مختلف با هم همکاری داشته باشند.

وی ادامه داد: با سیاست‌های دولت دکتر روحانی امیدواریم تحولات مهمی در حوزه‌های مختلف همکاری‌ها میان دو کشور از جمله همکاری‌ها در جزیره‌ی قشم، باشیم.

سفیر فیلیپین با اشاره به سفر سالانه حدود 150 هزار فیلیپینی به ایران از جمله جزیره‌ی قشم، گفت: جزیره‌ی قشم محل مناسبی برای سفر اتباع فیلیپینی به‌ویژه خانواده‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: ارتباطات دوجانبه می‌تواند به اقتصاد فعالان اقتصادی جزیره‌ی قشم و فیلیپین کمک کند و ما آماده‌ایم بخش خصوصی کشورمان را برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف این منطقه ترغیب کنیم.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: هرمزگان ، قشم ، نفت ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.