فرهنگسرای ملل در سلسله برنامه های نمایش هفتگی فیلم با عنوان " سینما ملل " امروز شوالیه تاریکی را اکران می کند .

 به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران ؛ شوالیه تاریکی یا شوالیه سیاه (به انگلیسی: The Dark Knight) فیلمی ابرقهرمانی، محصول سال ۲۰۰۸ به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی کریستوفر نولان و دنبالهٔ فیلم بتمن آغاز می‌کند است.

این فیلم بر اساس داستان‌های شخصیت بتمن در کمیک‌بوک‌های شرکت دی‌سی کامیکس و دومین فیلم بتمن به کارگردانی نولان می‌باشد. کریستین بیل در نقش بروس وین/بتمن، مایکل کین در نقش آلفرد پنی‌ورث، گری الدمن در نقش جیمز گوردون و مورگان فریمن در نقش لوشیوس فاکس، همگی نقش‌های خود در فیلم قبلی را ایفا کرده‌اند. همچنین آرون ایکهارت در نقش هاروی دنت، مگی جیلنهال در نقش ریچل داوس و هیت لجر در نقش جوکر در این فیلم ظاهر شده‌اند.

فیلم ابرقهرمانانه ی نولان که به گفته ی راجر ایبرت فقید «قوانین فیلم های ابرقهرمانانه را زیر و رو کرد» چیزی بیشتر از فیلم های هم سنگ خود برای نمایش تقابل خیر و شر است. برای بزرگی فیلم همین بس که با پایانش دنیایی از سوال و جواب های اسرارآمیز و خیره کننده در برابر تماشاگرانش قرار میدهد.
 
شوالیه تاریکی در واقع از آخرین سکانس "بتمن آغاز می کند" شروع میشود. در این سکانس ستوان گوردون را می بينیم که به جوکر اشاره می کند و درباره او به بتمن هشدار می دهد. بتمن در جواب قاطعانه می گوید: به حسابش می رسم اما بتمن خبر ندارد که با چه کسی روبرو خواهد شد و او در زندگی اش چه تاثیری خواهد گذاشت. صحنه های دزدی بانک معرفی کوتاهی از شخصیت جوکر است.

در همین سکانس های ابتدایی تماشاگران با قسمتی از شخصیت جوکر آشنا می شوند. او فرد باهوشی است و تمامی حرکات و کارهایش را از قبل برنامه ریزی می کند و بر اساس نقشه ای که کشیده پیش می رود. او همچون یک شیطان واقعی عمل می کند.

جوکر یک شیطان فتنه گر است و هم تیمی های او آدم های ساده. جوکر به راحتی در هر کدام از آن ها نفوذ می کند و باعث می شود آن ها همدیگر را از بین ببرند. جوکر این پول ها را برای نقشه های بعدی خود می خواهد. چون او فکر بکری دارد.

  علاقمندان جهت  دیدن این نمایش می توانند  در در زمان یاد شده به فرهنگسرای ملل به نشانی : بزرگراه صدر ، بلوار قیطریه ،  مراجعه و یا با شماره تلفن 22671718 تماس حاصل نمایند .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار