مشاور وزیر بهداشت در امور بیمارستانهای خصوصی با اشاره به اینکه تنها جایی که در بخش خصوصی کسری احساس می‌شود ؛حوزه پژوهش است گفت: به همین دلیل با معاونت پژوهشی وزارت بهداشت هماهنگی‌هایی را انجام داده‌ایم تا مراکز پژوهشی با کمک بخش خصوصی ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ محمود طباطبایی مشاور وزیر بهداشت در امور بیمارستانهای خصوصی در نشست هم اندیشی تأسیس واحدهای پژوهشی در مراکز خصوصی که دیروز بعد از ظهر در سازمان نظام پزشکی برگزار شد با بیان اینکه ابهام قانونی در بکارگیری فارغ‌التحصیلان خارج از کشور در طرح پزشکان وجود دارد گفت: در مصوبه مجلس مبنی بر طرح خدمت فارغ‌التحصیلان پزشکی ابهام وجود دارد چرا که برای خدمت فارغ‌التحصیلان خارج از کشور که هزینه‌ای از دولت نگرفته‌اند، جایی وجود دارد.
 
وی دانشگاه آزاد اسلامی را در بحث آموزش حضوری در دنیا از نظر تعداد دانشگاه و تعداد فارغ‌التحصیل دارای رتبه نخست دانست و افزود:‌ این دانشگاه آموزش عالی را به شهرهای کوچک برده و بدون حمایت و سرمایه‌گذاری دولت تاکنون 5 میلیون فارغ‌التحصیل داشته است.
 
طباطبایی تصریح کرد: همچنین دانشگاه آزاد 44 درصد از مجموع فارغ‌التحصیلان گروه پزشکی را در طول 30 سال گذشته به خود اختصاص داده است.
 
وی با اشاره به اینکه قسمت اعظم شاغلان در بخش خصوصی اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند افزود: در زمانی که محدودیت منابع در اوایل انقلاب برای توسعه داشتیم بخش خصوصی باعث رشد چشمگیر در نظام ارائه خدمات سلامت شد و این حرکت خودجوش بدون حمایت‌های دولت انجام گرفت.
 
به گفته وی امکانات پزشکی در بخش خصوصی متمرکز شده و با بهترین مراکز دانشگاهی برابری می‌کند و وزن علمی و ارائه خدمات در بخش خصوصی بالا رفته است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار