مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان از راه‌اندازی دفتر اطلاع‌رسانی مرز باشماق مریوان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، رسول اشتودان اظهار کرد: اداره کل میراث فرهنگی استان به منظور خدمات‌رسانی و اطلاع‌رسانی به مسافران و گردشگران با همکاری اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های کردستان و اعضای کارگروه مرزها اقدام به راه‌اندازی مرکز اطلاع‌رسانی در مرز باشماق کرده است.

به گفته وی، بیشترین آمار گردشگران ورودی به کردستان در سال گذشته از اقلیم عراق بوده که از طریق مرز رسمی باشماق مریوان وارد استان شده‌اند و نیاز به ایجاد چنین مرکز اطلاع‌رسانی ایجاب کرده بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان با بیان اینکه بازدید از مکان‌ها و جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی، دیدار و بازدید اقوام و آشنایان و درمان از مهم‌ترین دلایل ورود این گردشگران به کردستان بوده است.

اشتودان در ادامه به اهداف راه اندازی این مرکز اطلاع‌رسانی نیز اشاره کرد و بیان داشت: ارائه آمار و اطلاعات دقیق از مراکز گردشگر پذیر و توانمندی‌های گردشگری ایران و استان  به مسافران و گردشگران ورودی از مرزباشماق از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی این مرکز اطلاعاتی است.

وی همچنین از اتمام پروژه راه دسترسی روستای نجنه بانه به عنوان یکی از مناطق نمونه گردشگری استان خبر داد و افزود: 35 منطقه نمونه گردشگری در استان شناسایی شده که منطقه نمونه گردشگری نجنه در شهرستان بانه  به دلیل دارا بودن جاذبه‌های تاریخ و طبیعی شاخص و منحصر به فرد و جزء مناطقی است که دارای سرمایه‌گذار خصوصی است.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان، سرمایه‌گذار این منطقه گردشگری در 5 هکتار اراضی شخصی نسبت به احداث هتل 2 ستاره، رستوران، کمپینگ گردشگری و مزرعه پرورش ماهی کرده است.

اشتودان تصریح کرد: احداث 2 عدد پل، دیوار چینی، اجرای کانال هوایی آب، زیرسازی و آسفالت به میزان 500 متر را از اقدامات اداره‌کل میراث فرهنگی کردستان از سال 87 تاکنون در قالب ایجاد زیر ساخت‌های گردشگری در استان اعلام کرد و از بهره‌برداری از چندین پروژه عمرانی در حوزه گردشگری همزمان با هفته دولت در استان خبر داد.

انتهای پیام/م
برچسب ها: سنندج ، مریوان ، مرز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.