معاونت عمرانی استاندار تهران گفت: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در همه امور به عنوان سندی بالا دستی تلقی شود و شهرداران نیز در تبیین و اجرای این عرصه حساس از شعار گونه عمل نمودن پرهیز نمایند.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  مهندس حسن کریمی معاونت عمرانی استاندار تهران در دومین روز همایش اقتصاد مقاومتی و فرصت‌های سرمایه گذاری در شهرستان شهریار که با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در فرهنگسرای الغدیر برگزار شد ضمن اشاره به ضرورت تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و نقش اثر گذار آن در کاهش شوک‌های اقتصادی اظهار داشت: در این راستا کلیه بخش‌های کشور باید هم افزای و هم نوا شوند و شهرداران نیز به عنوان عناصر فعال و اثر گذار در  ایجاد توسعه پایدار در جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی نهایت تلاش خویش را به کار گیرند.
 
وی در ادامه افزود: اغلب درآمد شهرداری ها معطوف به عوارض ساخت و ساز و کمیسیون ماده 100 است که باید تدابیر لازم در خصوص برون رفت از وضعیت موجود اتخاذ شود و شهرداران نیز در اجرای سیاست‌های اقتصادی از عمل شعار گونه پرهیز نمایند.
 
*شهرداری‌ها بدون وابستگی به جریانات سیاسی اهداف عمرانی را پیگیری نمایند

همت الله حاجی زاده فرماندار شهرستان شهریار در  ادامه این مراسم اظهار داشت:‌ شهرستان مذکور با 340هزار  کیلومتر مربع مساحت، 20هزار هکتار باغ و 800واحد صنعتی از توانمندی های ویژه و مطلوبی برخوردار است که می‌توان با برنامه ریزی صحیح و اصولی به دستاوردهای مطلوب نائل شد.

وی در ادامه افزود: برای تحقق دستور کارهای تعریف شده در راستای عرصه اقتصاد مقاومتی و حماسه اقتصادی باید اخبار عمومی و فضا آماده شود و از ر‌هنمودها و نظرات کارشناسی صاحب نظران بهره‌مند شد.

این مقام مسئول در ادامه عنوان کرد‌: کلیه شهرداری ها باید به منظور ایجاد درآمدهای پایدار معاونت های اقتصادی خود را فعال نمایند و یکی از ابزار تأمین چنین امری (درآمدهای پایدار) حمایت و پشتیبانی از جذب و مشارکت سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

هادی زاده در ادامه تصریح کرد:‌ شهرداری‌ها باید بدون وابستگی به جریانات سیاسی و سیاسی کاری مشکلات و نارسایی‌ها را بررسی و اولویت بندی نمایند و در جهت رفع آن اقدامات لازم را به کار بندند.

*سرمایه گذاری اقتصادی مستلزم سرمایه گذاری فرهنگی و اجتماعی است

حجت الاسلام و المسلیمن حیدری  امام جمعه موقت شهریار در ادامه  این مراسم ضمن تشریح جایگاه و اهمیت اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی دانش بنیان است و عقبه آن پیشرفت و توسعه  علمی است. و بهره ‌مندی ایران اسلامی از 4میلیون دانشجو کمک حال خوبی برای نائل شدن به اهداف مورد نظر  است.

وی در ادامه  افزود: لازمه سرمایه گذاری اقتصادی، سرمایه گذاری فرهنگی و اجتماعی است  و امید آن داریم موضوع اقتصاد مقاومتی آن طور که شایسته کشور و نظام است محقق شود.

 در ادامه  این مراسم شهرداران شهرستان  شهریار به ارائه نقطه نظر و پیشنهادات خود در جهت مدیریت شهری هر چه مطلوب تر و ظرفیت سازی برای ارتقا سطح سرمایه گذاری‌ها پرداختند.

گفتنی است همایش مذکور عصر امروز پس از 2 روز فعالیت خاتمه یافت.

انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصاد ، مقاومتی ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار