رئيس موسسه تحقيقات علوم شيلاتي کشور از اجراي روش پرورش ماهي بدون نياز به تعويض آب خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمد پورکاظمي در جلسه خبري امروز با اشاره به اينکه منابع آب در کشور بويژه در مناطق مرکزي و گرم خشک بسيار محدود است ، افزود: در اين روش توليدکنندگان با نصب تجهيزات فيلتراسيون و هوادهي آب مي توانند با يکبار آبگيري در استخرها به مدت 3 سال ماهي توليد کنند.

وي گفت: در اين روش پسماندهاي مواد غذايي، فضولات ماهي ها و مواد دفعي ديگر در آب تصفيه مي شود و آب پس از هوادهي به استخرهاي پرورش بر مي گردد.

رئيس موسسه تحقيقات علوم شيلاتي کشور افزود: در روش پرورش ماهي بدون نياز به تعويض آب از ورود پسابها به محيط طبيعي و آلودگي منابع آبي نيز جلوگيري مي شود.

پورکاظمي گفت: اين روش بصورت آزمايشي در يکي از مراکز پرورش ماهي تيلاپيا اجرا شده است.
وي افزود : اين دانش در اختيار شرکت هاي پرورش ماهي کشور نروژ است و با مذاکراتي که با اين شرکت ها انجام شد و امکان بومي کردن اين دانش ايجاد شده است.

رئيس موسسه تحقيقات علوم شيلاتي کشور براي انتقال اين دانش به بخش خصوصي اعلام آمادگي کرده است.

پورکاظمي از واگذاري نتايج تحقيقاتي به بخش خصوصي خبر داد و گفت: هم اکنون نتايج تحقيقات توليد فرآورده هاي شيلاتي مانند فيش برگر، بستني ماهي، اسنک ماهي، کلوچه جلبک و ترکيب ماکاروني با جلبک به بخش خصوصي واگذار شده است و در حال عقد قرارداد هستيم.

وي افزود: بيش از 100 عنوان نتايج تحقيقاتي قابل واگذاري به بخش خصوصي است.

رئيس موسسه تحقيقات علوم شيلاتي کشور گفت: براي واگذاري نتايج تحقيقاتي با شرکت هاي دانش بنيان و کارخانه داران در حال مذاکره هستيم.

پورکاظمي از برگزاري مزايده فروش و واگذاري چهار عنوان از نتايج پژوهشي اين موسسه به شرکت هاي دانش بنيان را از ديگر اقدامات براي تجاري سازي نتايج تحقيقات بيان کرد.

وي درباره ميزان درآمد موسسه تحقيقات علوم شيلاتي کشور گفت: سال گذشته از محل فروش نتايج پژوهشي 2 ميليارد تومان درآمد داشتيم و پيش بيني مي شود امسال به 5 ميليارد تومان برسد.

انتهای پیام/
برچسب ها: آب ، پرورش ، شیلاتی ، منابع ، ماهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار