در معاملات تالار بورس ، بدترین سم برای بورس همین روندهای یک روز مثبت دو روز منفی هست که همچون تلنگری بر سر اعتماد و اطمینان سهامدار پایین می آید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ اتمام ساعات معاملات هفته شاخص بازار اول افت کرد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در این هفته کاهش تجربه كرد. شاخص كل بورس نيز در هفته گذشته افت کرد.

همچنین در این هفته فولاد خراسان با  افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل معدنی و صنعتی چادرملو با  کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با  افت روبه رو بوده است.

در شرایط این هفته  پتروشیمی جم با  رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل سهامی ذوب آهن اصفهان با  کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

 در خبر مستطیل شیشه ای تالار گفتیم، بدترین سم برای بورس همین روندهای یک روز مثبت دو روز منفی هست که همچون پتکی بر سر اعتماد و اطمینان سهامدار پایین می آید.

مطمئن باشید تداوم کوتاه مدت این روند همچون تیر خلاص بر پیکر بازار سرمایه خواهد بود، فقط کافیست تا به اهالی تالار این موضوع القا شود که روندهای مثبت بورس مقطعی و تنها فرصتی است برای خروج از سهام موجود در پرتفوی با مزیت 4 درصد بالاتر از روز گذشته و در این شرایط است که دیگر هیچ رقبت و انگیزه ای برای اهالی بازار برای خرید سهام باقی نمی ماند.

بر این اساس واقعیت اینگونه اتفاقات در بازار سرمایه آن است که برآیند چنین بازارهایی با این روند برای سرمایه گذارانشان فقط کسب زیان است چراکه حداقل کسانی که در اواسط هفته  جو مثبت بورس یکبار دیگر اعتماد کرده و برای خرید سهام اقدام کرده اند در اکثر سرمایه گذاری های خود با زیان مواجه شده اند.

می دانیم روند خسته کننده ای را در بازار سرمایه شاهد هستیم، از انتظار کشیدن های طولانی به تنگ آمده ایم گرچه، آمار و ارقام امیدوار کننده   از نقش پررنگ بازار سرمایه در تأمین مالی شرکت های بزرگ گفت، پس چرا دماسنج جور دیگری است و چیز دیگری را نشان می دهد!


انتهای پیام/
برچسب ها: بورس ، تالار ، معاملات ، مثبت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار