مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی از محکومیت 743 میلیون ریالی برای متهم پرونده قاچاق ارز در ماکو خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،محمد اقوامی اظهار کرد: مأموران هنگ مرزی ماکو در بازرسی‌های بدنی از مسافران متردد از این منطقه، مقادیری ارز قاچاق کشف و پرونده‌ای در همین راستا تشکیل شد.

وی با اشاره به اعلام شکایت گمرک از این پرونده، گفت: پرونده مزبور پس از سیر مراحل قانونی برای رسیدگی به شعبه ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی تصریح کرد: بر این اساس علاوه بر ضبط ارز مکشوفه، متهم پرونده به پرداخت 743 میلیون و 361 هزار ریال جزای نقدی محکوم شده است.

اقوامی در ادامه به پرونده قاچاق پوشاک در میاندوآب اشاره کرد و افزود: به دنبال کسب اخباری مبنی بر ورود کالاهای فاقد مجوز ورود از طریق بیراهه به شهرهای عمقی کشور، در جریان ایست و بازرسی، از یک دستگاه خودرو تعداد 394 ثوب البسه قاچاق کشف کرده‌اند.

وی با اشاره به ارجاع پرونده به تعزیرات حکومتی میاندوآب پس از شکایت و اعلام جرم گمرک، گفت: در نهایت این پرونده در شعبه ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی با توجه به دفاعیات بلا وجه متهم، گفت: علاوه بر ضبط البسه قاچاق کشف شده، متهم پرونده محکوم به پرداخت 137 میلیون و 282 هزار ریال جریمه نقدی نیز محکوم شده است.

وی همچنین به دنبال پرونده‌های رسیدگی شده طی روزهای گذشته در تعزیرات حکومتی استان، به پرونده دیگری در زمینه قاچاق پارچه و شلوار مردانه در میاندوآب اشاره کرد و افزود: متهم این پرونده نیز پس از رسیدگی به پرونده مربوطه، محکوم به پرداخت 92 میلیون و 49 هزار ریال جزای نقدی به نفع دولت شده است.

اقوامی با بیان این مطلب گفت: تعزیرات حکومتی استان تمام تلاش خود را برای حفظ حقوق شهروندان انجام داده و در اسرع وقت به پرونده‌های وارد شده به تعزیرات حکومتی استان رسیدگی می‌کند.

انتهای پیام/م
برچسب ها: تعزیرات ، قاچاقچی ، ماکو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.