رییس سازمان تعاون روستایی کشور در دوره آموزش مسئولان و کارشناسان روابط عمومی این سازمان در سازمان مرکزی تعاون روستایی، اهمیت تعاونی‌ها را برای توسعه کشاورزی تشریح کرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، حسین صفایی، رییس سازمان تعاون روستایی کشور در دوره آموزش مسئولان و کارشناسان روابط عمومی این سازمان در سازمان مرکزی تعاون روستایی اهمیت تعاونی ها را برای توسعه کشاورزی تشریح کرد.
 
صفایی ابتدا به تاریخچه تشکیل و ایجاد شرکتهای تعاونی روستایی و کشاورزی، اتحادیه های شهرستانی و استانی و ملی اشاره کرد و سپس به شمه ای از فعالیت و فلسفه وجودی نظام های بهره برداری در راستای قانون یکپارچه سازی اراضی و کشت در تعاونی های تولید روستایی و اینکه مجری سیاستهای فنی در مزرعه بعهده این تعاونیهاست پرداخت.
 
رییس سازمان تعاون روستایی کشور گفت: علیرغم ارائه خدمات دهی کلیه تعاونیهای روستایی و کشاورزی با قدمت قریب به پنجاه سال در زمینه های مختلف به اعضاء، از عمده مشکلات تعاونیها در بحث بازار در راستای تامین زنجیره غذایی از نقطه تولید تا نقطه فروش کالا وجود شکاف و فاصله های غیر منطقی است که می بایست فاصله ها مدیریت شود تا بتوان به صرفه ترین خدمات را در نظام تولید به مصرف کنندگان ارائه کرد.
 
وی ادامه داد: تاکید مدیرعامل سازمان مرکزی به کارشناسان روابط عمومی به جریان انداختن مسئولیتهای جدید سازمان در اجرای قانون تمرکز وظایف کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی است که این قانون مسئولیت بازار را بعهده این سازمان قرار داده و در واقع سازمان هم مسئول بازار وهم مسئول تنظیم بازار می باشد.
 
این مقام مسئول در پایان اظهار داشت: مخاطبان روابط عمومی ها از تولید تا مصرف صرفاً کشاورزان نیستند بلکه کلیه مردم نیز در سبد اطلاع رسانی آنها قرار دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار