میر مرادی‌زهی گفت: خرما که بعنوان طلای سیاه و ارزآور کشورما شناخته می‌شود هنوز دولت و به خصوص تعاونی‌های روستایی خرید تضمینی آن را شروع نکرده‌اند.

هدایت‌الله میرمرادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: خرما که به عنوان طلای سیاه و ارزآور در کشور ما شناخته می‌شود هنوز دولت و به خصوص تعاونی‌های روستایی خرید تضمینی آن را شروع نکرده‌اند.

وی در ادامه افزود: تنها وزیر کشور نمی‌تواند مسئولیت خرید تضمینی را به عهده گیرد بلکه سایر سازمان از جمله بخش تعاون روستایی، نهاد ریاست جمهوری و وزارت صنعت ، معدن و تجارت نیز همکاری‌‌های خود را با این وزارت‌خانه بیشتر کنند و یک عزم ملی در این‌خصوص صورت بگیرد.

میرمرادزهی با بیان این سیستان و بلوچستان بیشتر محصول خرما را در سطح استان و حتی کشور تولید می کند تصریح کرد: بسیاری از کشاورزان نگران این هستند که محصولات خرما مانند سال‌های گذشته در سردخانه‌ها بمانند و خریداری برای این محصول پیدا نشود.

میرمرادزهی در ادامه با بیان اینکه فرآوری خرما در زمینه خرید بیش‌تر این محصول تضمین می‌کند اضافه کرد: متاسفانه به دلیل کمبود اعتبار این بخش مغفول مانده و تاکنون نیز به ان توجهی نشده است.

میرمرادزهی در پایان یادآور شد: بارها این مسئله‌ی خرید خرما از سوی تعاونی‌ها در کمیسیون مربوطه مطرح شده ولی تاکنون به دلیل تامین بودجه مطرود باقی مانده است.   
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار