پایگاه خبری شفق نیوز، در گزارشی به سوابق مبارزاتی وتحصیلاتی حیدر العبادی نخست وزیر جدیدعراق که از سوی فؤاد معصوم مأمور تشکیل دولت شده است، اشاره کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران پایگاه خبری شفق نیوز در گزارشی به سوابق مبارزاتی وتحصیلاتی حیدر العبادی نخست وزیر جدید عراق پرداخت.

این پایگاه در گزارش خود می‌نویسد: حیدر جواد العبادی در سال 1952 در بغداد متولد شد و در همان جا ازدواج کرد و دارای سه فرزند می‌باشد. پدر وی دکترجواد العبادی پزشک معروفی بود که رئیس بیمارستان اعصاب وروان در بغداد وبازرس کل وزارت بهداشت بود.

پدر وی از جمله 42 پزشکی بود که به دلیل مخالفت با حزب بعث از سوی رئیس رژیم بعث در سال 1979 مجبور به بازنشستگی شد و در خارج از عراق فوت کرد و به دلیل اینکه نظام بعث عراق اجازه دفن مخالفین را در عراق نمی‌داد، در خارج از این کشور دفن شد.

در سال 1980 نظام بعث، دوتن از برادران وی را که یکی از آنها استاد دانشگاه و دیگری کارمند بود دستگیرکرد و در سال 1982 هردوی آنها را به اتهام انتساب به حزب دعوت اسلامی عراق اعدام کرد. همچنین در سال 1981 نظام بعث برادر سوم وی را به همان اتهام دستگیر و به مدت10سال زندانی کرد.

حیدر العبادی توانست مدرک دکترای خود را در رشته مهندسی الکترونیک وبرق از دانشگاه منچستر انگلستان کسب کند. وی مدرک لیسانس خود را از دانشگاه تکنولوژی در رشته مهندسی برق در سال 1975 دریافت کرد و این درحالی بود که وی دروس دبیرستانی خودرا در دبیرستان مرکزی بغداد در سال 1970 توانسته بود به پایان برساند.

عبادی در سال 2006 به عنوان عضو اولین مجلس نمایندگان قانون اساسی به نمایندگی از بغداد انتخاب شد و رئیس کمیسیون دارایی و نیز عهده دار وزارت ارتباطات شد.وی همچنین مسئولیت هماهنگی با سازمان ملل در رابطه با مهاجران عراقی رابرعهده داشت.

وی در لندن در سال 1993 ریاست موسسه فناوری پیشرفته لندن را عهده دار شد و تا سال 2003به عنوان کارشناس در فناوری حمل و نقل سریع فعالیت می کرد.

وی در سال 1997 گواهینامه ابتکار از سوی وزارت تجارت و صنعت انگلیس دریافت کرد. عبادی در سال 1987 کارشناس تکنولوژی حمل ونقل سریع در لندن شد و در بین سالهای 1987 تا 1981 به عنوان رئیس هیئت تحقیقات شرکت (ال دی بی) در لندن فعالیت کرد.

وی پس از دریافت لیسانس به عنوان مدرس در رشته خود در دانشگاه تکنولوژی بغداد مشغول بکار شد . وی دارای تحقیقاتی علمی در زمینه سیستم‌های کنترل و طراحی انواع جدید موتورهای برقی دارای کنترل الکترونیک است ودر بسیاری از کنفرانس‌ها و نشست‌های علمی در انگلیس شرکت نموده است.

وی در سال 1967 و درحالی که فقط پانزده سال داشت به حزب دعوت اسلامی عراق پیوست و در شرایط امنیتی بسیار خطرناک که در آن زمان نظام بعث اعضای حزب را مورد پیگرد قرار می‌داد در این حزب فعالیت نمود.

در سال 1977 مسؤول ساماندهی حزب دعوت اسلامی در انگلیس شد و در سال 1980 مسؤولیت دفتر خاورمیانه این حزب که مقر آن در بیروت بود را عهده دار شد. وی در سال 1979 عضو رهبری اجرایی کل حزب شد.

عبادی هم اکنون مسئول دفتر سیاسی حزب و سخنگوی رسمی آن علاوه بر عضویت در رهبری حزب دعوت اسلامی است.

فعالیت‌های دیگر وی تدریس علوم قرآنی و آیات الأحکام و تفسیر در دانشکده اسلامی وابسته به دانشگاه برونل انگلیس برای دانشجویان لیسانس طی سالهای 1999 تا 2003 است. وی دارای پژوهش‌های دیگری در زمینه "موضع اسلام درباره دموکراسی" و امت واحد و تعصب را داراست.

وی کتابی با عنوان "المختصر فی علوم القرآن" نیز منتشر کرده و دارای پژوهش‌هایی نیز در زمینه تقسیر قرآن و آیات الأحکام و آیات العقائد به زبان انگلیسی است.

عبادی همچنین در بسیاری از کنفرانس ها و جلسات اسلامی وفرهنگی سخنرانی و بربرگزاری بسیاری از کنفرانس های فرهنگی نظارت داشته است.



 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار