"مسعود بارزاني" رئيس منطقه کردستان عراق در یادداشت اختصاصی خود در روزنامه آمریکایی واشنگتن پست خواستار همکاری بیشتر آمریکا در دفع خطر نیروهای تکفیری داعش شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، مسعود بارزانی در یادداشت اختصاصی خود در روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نوشت: نیروهای متعصب داعش که توطئه تسلط بر خاورمیانه را در سر دارند، تهدیدی برای مردم کردستان هستند بنابراین عراق برای شکست دادن داعش به کمک آمریکا و سایر دوستان خود دراقصی نقاط جهان نیازمند است.

وی نوشت: شرایط موجود در عراق بسیار خطرناک است. نیروهای داعش با هدف تشکیل دولت از سوریه روانه عراق شدند. از اهداف این گروه تروریستی، تسلط بر بخش‌های عمده‌ای از جهان است. اگر چه امکان دستیابی به این هدف برای خود رهبران داعش نیز غیرقابل درک است اما حداقل، آنها توطئه تصرف عراق، بخش‌های دیگری از خاورمیانه و همچنین آسیای مرکزی را در ذهنشان می‌پرورانند.

وی افزود: جنایات وحشیانه داعش در سوریه و عراق؛ نمونه‌ای از جنایات بزرگتری است که در صورت افزایش قدرت آنها در سراسر جهان گسترش خواهد یافت.

بارزانی نوشت: کردستان متحد وفادار آمریکا در منطقه است که به‌طور جدی به‌دنبال مبارزه با این خطر نوظهور(داعش) است اما توانایی انجام آن را به تنهایی ندارد.

وی ادامه داد: درست است که ریشه‌های سیاسی برای ظهور داعش وجود دارد(همانطور که در خصوص نازی‌ها بود) اما در حال حاضر و پس از مسلح شدن نیروهای داعش، این بحران دیگری سیاسی نیست بلکه امنیتی است و همکاری جهانی برای جلوگیری از قتل‌عام مردم بی‌گناه الزامی است. هر موضعی که به تصرف داعش درمی‌اید باید سریع لحاظ شود، مهم نیست در اربیل باشد یا سنجار.

وی در ادامه نوشت: نیروهای کُرد در خط مقدم ایستاده‌اند. در سال 1993 و 2003 نیز این نیروها به همراه نیروهای آمریکایی به مقابله با ارتش صدام برخاستند و هم‌اکنون نیز حاضرند مثل سابق از مردم دفاع کنند اما موفقیت‌های اخیر نیروهای داعش و اشتراک مرز به طول 600 کیلومتر با نیروهای تروریست اوضاع را برای نیروهای کُرد دشوار کرده است.

بارزانی افزود: امیدواریم که حملات هوایی آمریکا در روز جمعه تنها اقدام آمریکا برای کمک به مردم عراق نباشد. تحویل سلاح به نیروهای کرد می‌تواند اقدام مهمی باشد.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار