111 عضو گروه طالبان طی شبانه روز گذشته در درگیری با نیروهای افغان در مناطق مختلف افغانستان کشته و 116 تن دیگر از آنان زخمی شدند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران وزارت کشور افغانستان روز دوشنبه با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که 86 عضو گروه طالبان در استانهای ˈننگرهار، قندز، سرپل، ارزگان، میدان وردک، خوست، هلمند و پکتیا کشتهˈ و 71 تن دیگر از آنان زخمی و 14 نفر هم بازداشت شدند.

براساس بیانیه وزارت کشور افغانستان در این عملیات تعدادی جنگ افزارهای سبک و سنگین نیز به دست نیروهای پلیس افتاد و سه بمب جاسازی شده کنار جاده ای نیز کشف و خنثی شد.

وزارت دفاع افغانستان نیز با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که 25 تن از اعضای گروه طالبان در درگیری با نیروهای ارتش کشته، 45 تن زخمی و هفت تن دیگر از آنان بازداشت شدند.

براساس بیانیه وزارت دفاع افغانستان در این مدت 39 بمب جاسازی شده در کنار جاده ای کشف و خنثی و تعدادی سلاح و مهمات به دست نیروهای ارتش افتاد.

روز گذشته نیز وزارتخانه های دفاع و کشور افغانستان از کشته شدن بیش از 100 شبه نظامی طالبان در درگیری با نیروهای افغان خبر داده بودند.

آمریکا و کشورهای عضو ناتو از سال 1380 به بهانه برقراری دمکراسی، تامین امنیت و مبارزه با تروریسم با حدود 150هزار نیرو وارد افغانستان شدند اما این کشور از ابتدایی ترین مولفه های امنیتی برخوردار نشده است.

تقویت گروه طالبان، یکی از نتایج حضور این کشورها در افغانستان است که تبدیل به معضلی برای مردم شده است.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.