فرماندار شهرستان هوراند گفت: سرمایه گذاری در معادن هوراند می تواند نقش موثری را در برون رفت از معضل بیکاری و رسیدن به توسعه اقتصادی برای شهرستان هوراند داشته باشد.

ابراهیم فریاد خواه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز اظهار داشت: با فعالیتهای انجام شده تاکنون توانسته ایم وضعیت موجود شهرستان هوراند را بدست آوریم و تا جایی که در توان داشتیم برنامه ریزی هایی را برای تدوین سند توسعه شهرستان انجام دهیم به امید خدا تمام فعالیتهای لازم را برای توسعه و پیشرفت هوراند انجام خواهیم داد.

وی به راههای ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری در این شهرستان اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم بوسیله سرمایه گذاری با معضل بیکاری جوانان مقابله کرده و به توسعه و عمران شهرستان برسیم باید در قدم اول به ایجاد شهرک صنعتی یا ناحیه صنعتی اقدام کنیم ولی متاسفانه در شهرستان هوراند برای حل این معضل، با توجه به اینکه زمین هموار در این شهرستان به حد کافی وجود ندارد محلی را در روستای مجیدآباد شناسایی کرده ایم تا برای احداث این شهرک اقداماتی را انجام دهیم.

فریاد خواه به ظرفیتهای موجود در شهرستان هوراند پرداخت و گفت: در شهرستان هوراند معادن سرشاری از سنگ های تزئینی، گرانیتی و ورمیکولیت وجود دارد که مدیریت بهینه این معادن و جذب سرمایه گذار می تواند نقش موثری را در برون رفت از معضل بیکاری و رسیدن به توسعه اقتصادی برای شهرستان هوراند داشته باشد.

وی اضافه کرد: پتانسیل های دیگر شهرستان هوراند توسعه جنگل ها می باشد که می توانیم با توسعه این منابع طبیعی خدادادی در بحث گردشگری این بخش را نیز فعال کرده و اقدامات لازم را انجام دهیم.

فرماندار شهرستان هوراند به دیگر ظرفیتهای این منطقه در بخش کشاورزی نیز اشاره نمود و خاطرنشان کرد: میوه جات جایگاه مهمی در بخش کشاورزی هوراند دارد و یکی از این محصولات سماق می باشد که در این منطقه نقش بسیار حیاطی دارد همه ساله نیز جشنواره ای مخصوص سماق در شهرستان هوراند برگزار می شود که می تواند باعث توسعه و شناساندن این شهرستان در سایر نقاط کشور شود.
 
انتهای پیام/ش/ن
برچسب ها: معادن ، سنگ ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.