روند نزولی بورس وال استريت ادامه يافت اما گزارشی دلسردکننده از وضعيت اشتغال در ‌آمريکا از شدت نگرانی سرمايه‌گذاران در خصوص تغيير زودهنگام سياست پولی اين کشور کاست.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، روند نزولي بورس  وال استريت روز جمعه هم مثل روز پنجشنبه ادامه يافت اما گزارشي دلسرد کننده از وضعيت اشتغال در ‌آمريکا  از  شدت  نگراني سرمايه گذاران در خصوص تغيير زودهنگام سياست پولي اين کشور کاست.

"گرگوري ولوخين" از شرکت ميشارت فايننشال‌سرويس، نيز گفت:  برخي نگراني‌ها بر بازار سايه انداخته است. به گفته وي علت اين نگراني  لحن اندکي سختگيرانه بانک مرکزي آمريکا است که روز چهارشنبه در بيانيه‌اي براي اولين بار اعلام کرد تورم به هدف تعيين شده 2 درصد نزديک شده است.

وي افزود:  اين خبر به اين معني است که بانک مرکزي آمريکا احتمال دارد پيش از نيمه دوم سال 2015  نرخ سود خود را بالا ببرد و اين چشم انداز،  نگراني  بازارها در پي داشته  است.

سياست  پولي بسيار تطبيقي که بانک مرکزي‌آمريکا پيش مي‌برد به همراه نرخ سودي که از سال 2008 به عنوان اقدامي تشويقي، نزديک به صفر است ، سبب سرازير شدن پول موسوم به پول راحت به اين بازار سهام شده است.

اما گزارش ماهانه در باره وضعيت اشتغال در آمريکا که پيش از آغاز معاملات روز جمعه انتشار يافت، اندکي از  اين نگراني‌ها  کاست.
 
طبق اين گزارش  هرچند در ماه ژوئيه روندصعودي ايجاد اشتغال در آمريکا ادامه يافت اما اين روند بسيار ضعيف‌تر از پيش بيني تحليل‌گران بود. از سوي ديگر نرخ بيکاري هم اندکي افزايش يافته و به 6.2  درصد رسيده است.

پاتريک اوهار از بريفينگ دات کام  تاکيد کرد برخي ناظران معتقدند اين ارقام  اندکي دلسرد کننده براي بازارهاي مالي خبري مبارک  بود زيرا  اين  ارقام سبب کاهش نگراني‌هاي مربوط به افزايش زودهنگام نرخ سود بانک مرکزي مي شود.

 کاهش روحيه خانوار در ماه ژوئيه و ترديدها در باره پيامدهاي ناتواني آرژانتين در پرداخت بدهي و  مشکلات يک موسسه مالي پرتغالي به نام بانکو اسپيريتو سانتو  از عوامل ديگر  نگراني‌ سرمايه گذاران است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار