آمريکا تنها يک روز ديگر با پرتگاه مالي فاصله دارد و شمارش معکوس براي سقوط اين کشور،‌آغاز شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اي بي سي، تنها يک روز ديگر فرصت رسيدن سياستمداران آمريکايي به تفاهم در خصوص بودجه به اتمام مي رسد و اگر اين تفاهم حاصل نشود، اقتصاد آمريکا به پرتگاه مالي سقوط مي کند و نتيجه آن افزايش ماليات ها و کاهش بودجه دولتي خواهد بود. از اين رو 24 ساعت آينده لحظات سرنوشت ساز براي آمريکا خواهد بود.

سياستمداران سخت در تلاشند به توافق برسند.

باراک اوباما براي اولين بار طي شش هفته گذشته با رهبران کنگره ديدار و گفتگو کرده است. وي بعد از اين ديدار ابراز خوش بيني کرده اما در ضمن هشدار نيز داده است.

رهبران دو حزب در کنگره نيز سخت در تلاشند تا بتوانند با  رسيدن به نوعي توافق از افزايش ماليات ها و قطع مزاياي بيکاري ميليون ها نفر در آغاز سال نو جلوگيري کنند.

اي بي سي افزود: اين بلاتکليفي و سرگرداني آثار منفي فراواني براي اقتصاد آمريکا داشته است.

شاخص هاي سهام در بازار بورس وال استريت در چند روز گذشته کاهش قيمت داشته است.

مردم آمريکا نيز از اين وضع خسته شده اند.

يک شهروند مي گويد: آنها بايد به خاطر مردم به توافق برسند.
 
يک شهروند ديگر مي گويد: سياستمداران براي ضربه زدن به يک ديگر مردم را قرباني مي کنند.

اختلافات میان رئیس جمهور آمریکا و کنگره درباره کاهش کسری بودجه این کشور ادامه دارد.  یکی از نمایندگان مجلس سنای آمریکا اعلام کرد این احتمال وجود دارد که توافقی حاصل شود.

رئیس جمهور اوباما فشارهای زیادی را بر کنگره اعمال کرده است و به نظر می رسد توانست این ذهنیت را ایجاد کند که قوه مقننه و حزب جمهوری خواه مانع از رسیدن به توافق می شوند. اوباما خواهان این شده است که اگر نمی توان به توافق فراگیر رسید باید تلاش کرد توافق جزئی حاصل شود. همچنان طرفین یکدیگر را به مانع تراشی برای رسیدن به توافق متهم می کنند. به نظر می رسد باراک اوباما پس از پیروزی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری از اعتماد به نفس بیشتری برخوردار است چرا که بیشتر مردم آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری به سیاست های اوباما رای دادند. بنابراین اوباما در وضع سیاسی بهتری قرار دارد و وی فکر می کند ملت آمریکا جمهوری خواهان را مسئول این اختلافات خواهد دانست و این حزب در انتخابات میان دوره ای کنگره از بخت کمتری برخوردار خواهد بود.

اوباما معتقد است در صورتی که به فشارهای خود بر کنگره ادامه دهد می تواند به توافق جزئی با کنگره برسد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار