رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در نشست خبری صبح امروز به تشریح برنامه‌های هفته مهارت و کار‌آفرینی پرداخت.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، کوروش پرند رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور در نشست خبری  امروز که در محل سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و با حضور جمعی از اصحاب رسانه‌ برگزار شد ، به تشریح برنامه‌های هفته مهارت و کار‌آفرینی پرداخت و گفت: با توجه به این که آغاز هفته مهارت و کار‌آفرینی از 6مرداد ماه آغاز می‌شود اما این امر در سال  جاری به دلایل مختلف از جمله ماه رمضان و پس از آن ایام تعطیل عید سعید فطر تصمیم گرفته شد که 11 مرداد ماه با عنوان اولین روز هفته مهارت باشد. و طبق آن برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفت.

وی افزود: روز اول این هفته با نام آموزش فنی و حرفه‌ای، کارآفرین و فرهنگ کار و مهارت آموزی نام گذاری شده است که در این راستا در سال جاری برنامه‌ها و طرح‌های بسیار موفقی‌با کار آفر‌ینان در حال پیشبرد است. که با اجرای این طرح‌ها و مدل‌ها و تأمین آن در سایر سازمان‌ها  و ارگان‌های زیر‌بط در حوزه اشتغال و مشاغل خانگی و کسب و کار کوچک می‌توانیم فرصت‌های شغلی مناسبی ایجاد کنیم.

وی در ادامه با تأکید بر اهمیت بحث فرهنگ که در شعار امسال مقام معظم رهبری نیز مورد توجه قرار گرفته تصریح کرد:‌در زمینه کار  و مهارت آموزی در کشور با معضلاتی مواجه هستیم به ویژه در بخش فارغ‌التحصیلان بیکار که به  دلیل تسلط مدرک گرایی در  کشور ایجاد شده و نیازمند بازنگری و اصلاح  این فرهنگ با  فرهنگ مهارت آموزی است.

پرند در ادامه اظهار داشت: یک شنبه 12مرداد ماه با عنوان دومین روز هفته مهارت با عنوان  آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، مردم، مدیریت جهاد‌ی و خصوصی‌سازی نامگذاری شده است.که اهمیت بحث خصوصی سازی و توجه به این بیش از 65درصد آموزش‌های ما در بخش خصوصی ارائه می‌شود و بیش از 12هزار آموزشگاه فعال نیز در  کشور وجود دارد مورد توجه است.

رئیس سازمان  آموزش فنی وحرفه‌ای کشور اظهار داشت: سومین روز این هفته نیز با عنوان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای،  جوانان، دیپلماسی مهارت و افق 1404 نامگذاری شده است که در  این خصوص نیز می‌توان از دیپلماسی مهارت با عنوان یک ابزار بسیار مهم که می‌تواند در بخش‌های مختلف به عنوان یکی از ابزار‌های قدرت نرم برای کشور تلقی شود.

وی افزود: چهارمین روز هفته مهارت نیز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، کار آموز و دانشجو نام گرفته است. که در این  خصوص نیز در حوزه فارغ‌التحصیلان بیکار و توانمند سازی دانشجویان نیز باید اقدامات ضروری انجام گیرد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خاطرنشان کرد: چهارشنبه 15مرداد ماه نیز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، خبر‌گان مهارتی، اقتصاد مقاومتی نامیده شده است. که ایجاد شبکه ملی نخبگان و استعدادهای برتر مهارتی از جمله اقدامات مهم طی سال‌های اخیر بوده است.
پرند تأکید کرد: پنج شنبه 16مرداد ماه نیز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، زنان، تعالی سطح  زندگی و توسعه پایدار و روز جمعه 17مرداد ماه نیز با عنوان ‌آخرین روز این هفته آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، مربی، توانمند سازی و تولید ملی نامگذاری شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار