مقامات سازمان ملل متحد اعلام کردند به رژیم صهیونیستی محل دقیق مدرسه جبالیا را اطلاع داده بودندکه به این منطقه شلیک نکند و یک پناه‌گاه امن باشد ولی این رژیم به این هشدار ها توجه نکرد و مدرسه سازمان ملل را هدف حمله قرار داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از تلویزیونی سی ان ان،مقامات سازمان ملل متحد اعلام کردند به رژیم صهیونیستی محل دقیق مدرسه جبالیا را اطلاع داده بودند تا این مکان ، امن باشد اما این رژیم مدرسه مذکور را هدف قرارداد. 

 "کارل پینهال" خبرنگار این شبکه در غزه گفت:" مدرسه سازمان ملل متحد در منطقه جبالیا در شمال غزه هدف حملات قرار گرفت. این درحالی است که بیش از 3 هزار غیرنظامی فلسطینی در این مکان پناه گرفته بودند."

پینهال افزود:" یکی از گلوله های توپ به طبقه بالای این ساختمان اصابت کرد. قطر حفره ناشی از اصابت این گلوله توپ به ساختمان مذکور به اندازه طول یک دسته جاروی معمولی بود. یک گلوله دیگر توپ به یکی از کلاس‌های جانبی این مدرسه اصابت کرد و حفره ای به اندازه حفره فوق بوجود آورد. مقامات سازمان ملل متحد اعلام کرده اند به دفعات به اسرائیل و حماس درباره محل این مدرسه اطلاع رسانی کرده بودند و آخرین بار آن هشت ساعت پیش از حمله اخیر بوده است. ارتش اسرائیل اعلام کرده درحال بررسی این مسئله است. اما مقامات سازمان ملل متحد می گویند اسرائیل مقصر است و شواهد کافی در این خصوص وجود دارد."

یکی از مسئولان سازمان ملل متحد در این زمینه گفت:" براساس شواهد ناشی از ارزیابی های اولیه می توانیم بگوییم 3 گلوله توپ به این مدرسه اصابت کرد. براساس تجزیه و تحلیل ترکش‌ها و موقعیت محل ، معتقدیم همه شواهد و مدارک را در اختیار داریم تا نتیجه بگیریم ، آتش توپخانه اسرائیل این مکان را هدف قرارداده است."

پینهال در ادامه افزود:" اسرائیل توپخانه هایی دارد که به سمت غزه نشانه گرفته اند. این توپ‌ها می توانند گلوله هایی به وزن چهل و سه کیلوگرم با مواد دارای قابلیت انفجاری شدید را به هرجایی از نوار غزه شلیک کنند. اسرائیل پذیرفته است که یک هفته پیش به صورت اشتباهی یک گلوله خمپاره را به یکی دیگر از مدارس سازمان ملل متحد در منطقه بیت حانون شلیک کرد. مقامات اسرائیلی می گویند این گلوله خمپاره نمی توانست تلفات انسانی به همراه داشته باشد. اما گروه سی ان ان وقتی از این محل دیدن کرد شاهد اصابت چندین ترکش به در و دیوار این ساختمان و لکه های خون در بخشهای مختلف آن بود. شانزده نفر در این حمله کشته شدند."

یکی از مسئولان سازمان ملل متحد در این باره  گفت:" دیگر بس است. باید تدابیری اتخاذ شود که این وضع پایان یابد. مردم به مکانهایی می روند که تصور می کنند امن است اما با حملات به این مکانها مشخص می شود هیچ مکانی در غزه امن نیست. از اینرو، ارتش اسرائیل باید تدابیری اتخاذ کند که به محافظت بسیار بیشتر از مردم غزه منجر شود."

خبرنگار این شبکه افزود گفت:" سازمان ملل متحد، حماس را نیز به نقض قوانین جنگی متهم کرده است. این سازمان، حماس را متهم کرده است راکت‌هایش را در مدارس خالی سازمان ملل متحد مخفی کرده است."

یکی از مسئولان سازمان ملل متحد  گفت:" هرعلتی هم که مطرح باشد، هیچ توجیهی برای هدف قراردادن مدارسی وجود ندارد که مردم در آنجا پناه گرفته اند."

پینهال  گفت:" مقامات ارتش اسرائیل می گویند به صورت تعمدی، غیرنظامیان راهدف قرار نمی دهند. در ورودی این مدرسه سازمان ملل متحد، نشانه های دیگری از این فاجعه خونین وجود دارد. الاغها و اسبها نیز قربانی این حملات شده اند."

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار