مقام آمریکایی بر لزوم استقرار آتش بس کوتاه مدت در غزه تاکید کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ " بن رودز" معاون مشاور امنیت ملی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در گفتگو با این شبکه گفت: آمریکا به رایزنی های خود با مقامات اسرائیلی و فلسطینی و کشورهای منطقه ادامه می دهد. درگیری های شدیدی در جریان است. وضع بسیار دشواری پیش آمده است. ما به شدت نگران اصابت راکت به مدرسه (آنروا) در غزه هستیم و درعین حال نگران کشته شدن غیرنظامیان فلسطینی هستیم. باید آتش بسی کوتاه مدت برقرار شود تا بتوانیم به مسائلی بپردازیم که در غزه مطرح است.

 رئیس جمهور اوباما و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفتگوهای بسیارصریحی درباره اوضاع غزه و لزوم استقرار آتش بس داشته اند و اینکه اسرائیل باید بتواند ازخودش دفاع کند. آمریکا حمایتهای زیادی از امنیت اسرائیل داشته است. اسرائیل با کمک آمریکا گنبدآهنین را ساخته و منابع مالی آن را تامین کرده است. آمریکا از حق اسرائیل در دفاع از خودش دفاع کرده است. آمریکا برای استقرار آتش بس نیز تلاش کرده است. به نظرما، آتش بس راه رسیدن به صلح است. اسرائیل می تواند در زمان آتش بس به تخریب تونلها ادامه بدهد. به نظرما، مذاکرات می تواند راه حلی بلندمدت برای حل مشکلات غزه ازقبیل انبار تسلیحات حماس باشد که برای امنیت اسرائیل مهم است. ما این پیامها را به صورت علنی و خصوصی به مقامات اسرائیل منتقل کرده ایم. پایه و اساس روابط آمریکا و اسرائیل به صورتی است که می توان درباره تاکتیکها بحث و گفتگو کرد.»

وی در ادامه افزود: مصر در خط مقدم مذاکرات برای آتش بس قرار دارد. طرح مصر، پایه و اساس آتش بس است. درخصوص این طرح با مقامات مصر و اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین و برخی کشورهای منطقه ازقبیل ترکیه و قطر گفتگوهایی انجام شده است. این گفتگوها براساس طرح مصر بوده است. باید آتش بسی کوتاه مدت برقرار تا امکان اقدامات بشردوستانه فراهم شود و سپس طرفهای مطرح در قاهره با میانجیگری مصر به گفتگو بپردازند تا اینکه به آتش بسی طولانی مدت نائل شویم. این طرح همچنان در دستور کار است و پایه و اساس بسیاری از گفتگوهای ما را تشکیل می دهد.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار