در پیامی به مناسبت فرا رسیدن عید فطر

اردوغان:‌ کل بشریت در غزه کشتار می‌شوند

رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه اعلام کرد سازمان ملل متحد باید تدابیر لازم را بر ضد تهاجم نظامی رژیم صهیونیستی به غزه اتخاذ کند .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی، اردوغان که خود را برای تصدی سمت ریاست جمهوری ترکیه در انتخابات آینده نامزد کرده است ، شب گذشته طی سخنانی به مناسبت فرا رسیدن عید فطر در استانبول با اشاره به تهاجم نظامی اسرائیل به غزه اعلام کرد: در تاریخ چیزی به عنوان حق دفاع از خود برای توجیه توسل به تهاجم نظامی؛‌ آنگونه که اسرائیل و غربیها برای مشروعیت بخشی به قتل عام فلسطینیان ادعا می کنند ، اصلا وجود ندارد . هم اکنون در غزه نه تنها نوزادان و کودکان و مادران و دیگر افراد بیگناه و معصوم ، بلکه کل بشریت کشتار می‌شوند . 

نخست وزیر ترکیه اقدامات اسرائیل و حامیان آن را در غزه به شدت محکوم کرد و افزود : بالاخره روزی خون کودکان و نوزدان معصوم و بیگناه ، گریبان قاتلان و آدمکشان اسرائیلی و افرادی را که از آنان حمایت می کنند ،‌خواهد گرفت. 

وی با اشاره به مخالفان مواضع دولت ترکیه در حمایت از فلسطینیان تصریح کرد این افراد از ریشه کن شدن ملت فلسطین از کره زمین خوشحال می شوند . 

اردوغان همچنین با اشاره به اوضاع عراق ، از کسانی که دولت ترکیه را به بی تفاوتی در حمایت از اقلیت ترکمن در این کشور حمایت می کنند ، انتقاد کرد و افزود هیچ دولت قبلی به اندازه دولت حزب عدالت و توسعه در ترکیه در حمایت از اقلیت ترکمن در عراق اینچنین تلاش و فعالیت نکرده است . 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار