پرس تی وی:

شمار افراد فقیر در "آمریکا" در روند صعودی / سیاهپوستان فقیرترین اقشار جامعه آمریکا هستند

بررسی های جدید نشان می دهد شمار کودکان و نوجوانان فقیر در آمریکا به بالاترین سطح در تاریخ این کشور رسیده است

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، براساس آمار جدید منتشر شده، 23 درصد کودکان و نوجوانان آمریکایی در سال 2012 زیر خط فقر بودند. از اوایل دهه 1990 فقر در آمریکا کاهش یافت اما با شروع هزاره جدید ، شمار افراد فقیر در آمریکا سیر صعودی داشت و این روند تاکنون ادامه یافته است.

این وضع نشان می دهد خانواده های کم درآمد آمریکایی هنوز هم نتوانسته اند خودشان را از رکود اقتصادی بزرگ سال 2008 نجات بدهند.

"تامی کلیتور" جامعه شناس آمریکایی در این خصوص گفت: مشاهده اینکه افرادی در میان زباله ها به دنبال غذا بگردند قلب مرا به درد می آورد.

هزینه های مسکن و حمل و نقل و مواد غذایی در آمریکا در سال های اخیر افزایش داشته است. همین مسئله سبب شده است نه تنها تامین هزینه های زندگی در آمریکا دشوارتر شود بلکه باعث شده است وضع افراد فقیر بدتر و بدتر شود.

تامی کلیتور افزود: بسیاری از سیاستمداران آمریکایی برای بهبود وضع افراد فقیر وعده های زیادی داده و قول داده اند کارهای مشابهی انجام بدهند.

این وعده و وعیدها بسیار نویدبخش است اما وقتی به مرحله اقدامات عملی می رسیم اوضاع متفاوت می شود. ساختار دولتی آمریکا به صورتی نیست که به نفع این افراد نیازمند و تهیدست باشد.

آمار نشان می دهد فقر سیاهپوستان و لاتین تبارهای آمریکا بیشتر  از دیگر قومیتها در این کشور است. درواقع، سیاهپوستان و لاتین تبارها، فقیرترین اقشار جامعه آمریکا را تشکیل می دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار