تکرار/

فقرا ؛ قربانیان اصلی کاهش بودجه آموزشي آمريکا

کاهش خودکار هزينه هاي فدرال از جمله بودجه آموزشي در آمريکا بيشتر به زيان طبقه فقير تمام مي شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ روزنامه فايننشال تايمز امروز در اينترنت در گزارشي از آمريکا نوشت: به علت ناکامي کنگره آمريکا در دستيابي به توافق در مورد سياست بودجه، اين کشور با بحران مالي قريب الوقوع ديگري مواجه است که با تعطيلي ادارات فدرال و حتي عقب افتادگي بدهي طي هفته هاي آينده همراه است. 

اما تاثيرات ناکارآمدي سياسي در آمريکا قبلا به علت کاهش خودکار هزينه هاي فدرال که در ماه مارس آغاز شد، به آرامي در سراسر کشور آشکار شده است. مراکز مربوط به برنامه آموزش پيش از کودکستان براي کودکان خانواده هاي کم درآمد امسال در سراسر آمريکا مجبور شدند حدود پنج درصد از بودجه شان را - تقريبا چهارصد ميليون دلار از  بودجه سالانه هشت ميليارد دلاري-  بکاهند. 
طبق جديدترين برآورد،‌ امسال حدود پنجاه و هفت هزار مورد از اين مراکز در سراسر آمريکا تعطيل شده است. با ادامه کاهش خودکار هزينه ها که ممکن است چند سال طول بکشد، معلوم نيست چگونه اين برنامه ادامه خواهد يافت.

اين مشکلات براي والديني که در شهرهاي دور از واشنگتن زندگي مي کنند، کاملا ملموس است. کاهش خودکار هزينه هاي فدرال همراه با محدود شدن بيمه بيکاري و کمک هزينه مسکن ضربه بزرگي به آمريکايي هاي کم درآمد وارد ساخته است.

برنامه آموزش پيش از کودکستان براي کودکان خانواده هاي کم درآمد از جمله مهمترين قربانيان کاهش هزينه در ميان برنامه هاي مبارزه با فقر بوده است که ممکن است حادترين زيانها را در درازمدت داشته باشد. براي بسياري خانواده هاي آمريکايي فقير، ارزش برنامه آموزش پيش از کودکستان کودکان شان چيزي بيش از ارزش آموزشي آن است. اين مراکز اغلب خدمات دندان پزشکي و مراقبتهاي رواني براي کودکاني ارائه مي دهند که ممکن است در غير آنصورت به اين خدمات دسترسي نداشته باشند. همچنين يک يا دو وعده غذا در روز براي اين خانوارها بسيار مهم است و نيز والديني که هرگز استطاعت پرداخت هزينه براي مراقبت از کودکان شان را ندارند، فرصت بيشتري براي کار يا جستجوي کار دارند.

جديدترين گزارش سازمان توسعه و همکاري اقتصادي نشان مي دهد، آمريکا به لحاظ ميزان ثبت نام براي آموزش زودهنگام کودکان در سن چهارسالگي با اختلاف چشمگير از متوسط اقتصادهاي پيشرفته عقب تر است و در ميان سي و شش کشور عضو در رده بيست و پنجم قرار دارد.
برچسب ها: فقیر ، آمریکا ، قربانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار