کاهش بودجه برنامه کمک‌های غذایی دولت آمریکا زندگی حدود 50 میلیون آمریکایی را دشوار کرده است.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي‌وي، حدود یک ماه است نزدیک به 50 میلیون نفر از آمریکایی‌ها که زیر خط فقر زندگی می‌کنند، در دریافت جیره غذایی خود دچار مشکل شده‌اند زیرا کنگره آمریکا با هدف کاهش کسری بودجه دولت، بودجه برنامه جیره غذایی فقرا را کم کرده است.

"ادوارد اسپانوس"، تحلیلگر اقتصادی گفت: شاهد فشار بیش‌تر بر بانک‌های غذایی هستیم. این سازمان‌های داوطلب کمک غذایی به نیازمندان بیش از پیش به مشکل خورده‌اند، زیرا دولت بودجه برنامه کمک غذایی را کاهش داده است.

گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد آمریکایی‌هایی که به کمک‌های غذایی نیاز دارند، رو به افزایش است.

آمار وزارت کشاورزی نشان می‌دهد در دو سال گذشته ثبت نام در برنامه جیره غذایی افزایش یافته است و دولت صرفه جویی در بودجه را بیش‌تر کرده است.

در حالی که وضع مردم عادی به ویژه قشر کم درآمد و فقیر آمریکا هر روز بدتر می‌شود و حقوق و دستمزد کارگران کاهش می‌یابد، سود شرکت‌های بزرگ همچنان رو به افزایش است.

تقریبا از هر هفت آمریکایی یک نفر از جیره غذایی استفاده می‌کند. تامین بودجه این برنامه هر سال صدها میلیون دلار برای مالیات‌دهندگان آمریکایی هزینه دارد، البته همیشه قشر ضعیف و کم درآمد است که آسیب می‌بیند.

"جان میلسی"، تحلیلگر سیاست داخلی آمریکا گفت: علت اینکه وابستگی به کمک‌های غذایی در آمریکا هر روز بیش‌تر می‌شود این است که اقتصاد آمریکا وضع خوبی ندارد.

آمارهای جدید نشان می‌دهد حتی در میان نظامی آمریکایی نیز نیاز به کمک‌های غذایی نیز بیش‌تر شده است.

از آغاز رکود اقتصادی سال 2008 در آمریکا شمار استفاده کنندگان از کمک‌های غذایی حدود دو برابر شده است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: فقر ، آمریکا ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار