بحران غزه ،‌ جنایات اسرائیل و سکوت آمریکا

تازه ترین دور از حملات وحشیانه اسرائیل علیه مردم فلسطین ساکن نوار غزه از هفته گذشته آغاز شده و مجامع بین المللی و بخصوص آمریکا در این باره سکوت اختیار کرده اند .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از آنتی وار ؛ هنگامی که ارتش اسرائیل حمله به غزه و کشتار دهها هزار شهروند این منطقه را آغاز کردند _ که طبق ادعای آنها وظیفه محافظت از قدرت اشغالگر را دارند _ مردم سراسر دنیا از جمله آمریکایی ها متعجب شدند که چرا مقامات واشنگتن در مورد این جنایات و خشونت های نامشروع سکوت کرده اند . 

دلیل اصلی این مسئله این است که نخبگان سیاسی کاخ سفید هنوز هم تصور می کنند که به سلطه بر خاورمیانه نیاز دارند و برای تحقق این نیاز استفاده از موجودیتی نظامی و مسلح به نام اسرائیل می تواند مفید باشد ؛ سیاستی که به طرز هنرمندانه ای توسط لابی های صهیونیستی نیز اجرا می شود . 

در ادامه این مقاله آمده است : از زمان جنگ جهانی دوم و بخصوص پایان جنگ سرد طبقه سیاسی آمریکا هژمونی بر خاورمیانه را کلید اساسی خود برای برتری بین المللی خود انتخاب کردند . پس از دو دهه از ایجاد رژیم جعلی اسرائیل این روند سرعت چندانی نداشت . بنابراین ایالات متحده تصمیم گرفت روند کمک های اقتصادی و نظامی خود را به تل آویو تشدید کند . پیشتر این کمک در حد تهیه مقادیری مواد غذایی بود . 

کاخ سفید ارائه کمک های همه جانبه و قابل توجه به اسرائیل را آغاز کرد از جمله کمک به تل آویو در جنگ میان اسرائیل و اعراب در 1967 ، گرفتن زمین از کشورهای عربی و تحویل به رژیم صهیونیستی و نیز مقابله با اتحاد جماهیر شوروی . 

تمام مدت جنگ سرد آمریکا با اتحاد جماهیر شوروی کمک های همه جانبه از سوی واشنگتن برای تل آویو ادامه داشت . پس از پایان این جنگ سیاست مداران آمریکایی رابطه با اسرائیل را "روابط ویژه " نامیدند . بر همین اساس شرایط را برای تقویت تسلیحاتی اسرائیل در برابر همسایگان سرزمین های اشغالی فراهم کردند . این اقدام به پیشرفت استراتژی آمریکا برای سلطه بر خاورمیانه نیز کمک می کند . 

ماهیت ابزاری "روابط ویژه " روندی ظاهری و بی اثر از نظارت صوری واشنگتن بر گفتگوهای صلح میان اسرائیل و فلسطین ر نیز ایجاد کرده است . علیرغم لفاظی های فراوان نه اسرائیل و نه دولت آمریکا هرگز خواستار تشکیل دو دولت مجزا و مستقل میان اسرائیل و فلسطین نبوده اند . 

استراتژی امنیت ملی اسرائیل به مدت طولانی بر پایه دکترین نظامی بنیان نهاده شده است _ سیاستی که مقامات اسرائیل به دروغ آن را سیاست "بازدارندگی" می نامند _ که در آن ارتش اسرائیل این توانایی را داشته باشد که در هر زمان و مکان از ابزار نظامی بعنوان نخستین گزینه انتخابی خود استفاده کند . اعمال راه حل تشکیل دو ملت مجزا زمینه اجرای آزادانه اقدامات نظامی تل آویو را تا حدودی محدود می کند . 

در انتهای این مقاله آمده است :‌ حماس برای قبول آتش بس شروطی را قرار داده است که لغو محاصره آن پس از هشت سال از جمله آن می باشد . اما در این میان باید واشنگتن را شکست خورده نهایی در سیاست های خشونت آمیز در خاورمیانه دانست . استراتژی کاخ سفید در سوریه ،‌عراق ،‌افغانستان ،‌عراق و لیبی نمایش بارزی از شکست و سقوط می باشد . حمایت از اسرائیل در ادامه سرکوب شهروندان و کودکان بی دفاع فلسطینی مهر تائیدی بر تداوم این سقوط می باشد . 


انتهای پیام /
برچسب ها: آمریکا ، اسرائیل ، سکوت ، جنایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار