میراث فرهنگی شوشتر همچنان بی تفاوت از کنار تخریب‌های شب ور زو شهر شوشتر عبور می‌کند وشهرداری شوشتر از به خواب رفتن میراث دراین زمینه حداکثر استفاده را می‌برد.

حسین عیدانی مدیر باشگاه میراث جهانی سازه‌های آبی، تاریخی شوشتر در خصوص دلیل تخریب شهر شوشتر نو، از سوی شهرداری شوشتر و کوتاهی میراث فرهنگی این شهر در این زمینه در گفتگو با خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: درمدت یک سالی که در میراث فرهنگی شوشتر مشغول به فعالیت هستم، میراث فرهنگی شوشتر با کمک گرفتن از میراث فرهنگی استان اقداماتی را درخصوص با به ثبت رساندن این شهرک درفهرست آثار ملی انجام داده است که تاکنون موفقیت آمیز نبوده است.

وی اظهار داشت: به ثبت رسیدن شهرک شوشتر نو دغدغه‌های ما بوده و هست و این امردر برنامه‌ها میراث شوشتر و استان در گذشته قرار نگرفته بود وهمین مسئله باعث شده تا برخی وانمود کند میراث شوشتری بی تفاوت از کنار محافظت و مراقبت از این شهرک ایرانی اسلامی گذشته است.

عیدانی عنوان کرد: شهر شوشتر نو در بخش میراث جهانی دیده نشده است. بنابراین میراث فرهنگی شهرستان و استان باید فعالیت خود را در این حوزه بیشتر کنند تا اجازه ندهند بیشتر از این تنها شهرک ایرانی اسلامی ساخته شده در کمتر از نیم قرن اخیر، تخریب شود.

وی تصریح کرد: من از اقدامات شهرداری و تخریب کردن برخی فضاهای این شهرک بی اطلاع  بودم. اما میراث شهرستان و استان نباید بیشتر از این اجازه دهند نه تنها شهرداری شوشتر بلکه هر سودجویی دست به تخریب هر نوع اثر و یا آثار تاریخی بزند. زیرا که این امر زنگ خطر بزرگی برای همه‌ی ما است.

 
انتهای پیام/ اس
 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار