معاون توانمندسازی و مشارکت های عمومی سازمان رفاه از مشارکت معاونت خدمات شهری خبر داد و گفت: کارگران متقاضی با تماس با سامانه های کار و کارگری شهر تهران به عنوان نیروی کار معرفی می شوند.

 به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران ،رمضان لطفی در بررسی اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران گفت: از سال گذشته تا کنون اقدامات بسیاری در جهت خدمت به کارگران فصلی در سطح تهران رخ داده است به طوری که از مهمترین این اقدامات چکاب سلامت و ارائه مشاوره سلامت به خانواده های کارگران است .

لطفی با اشاره به اهدافی همچون نهضت سوادآموزی و ایجاد فضای شغلی برای بازماندگان از تحصیل این قشر از جامعه تصريح كرد: تلاش سازمان رفاه، ارائه خدماتی است که وضعیت کارگران فصلی را ارتقاء دهد.

معاون توانمندسازی و مشارکت های عمومی سازمان رفاه با اعلام اینکه در سال گذشته ، 39 هزار و 635 کارگر به سامانه های شهرداری در سطح مناطق مراجعه کرده اند، گفت: متقاضیان علاقه مند به فعالیت در شهرداری از طریق این سامانه برای کار به معاونت خدمات شهری معرفی می شوند.  این در حالی است که شرایط و ویژگی های جذب نیروی کار با اولویت انتخاب از این گروه ها پیگیری می شود.

وی یکی دیگر از اقدامات موثر معاونت توانمندسازی و مشارکت های عمومی سازمان رفاه را همکاری شهرداری با سایر نهادها برای جذب کارگران ایرانی عنوان کرد و افزود: با مشارکت دستگاه ها و نهادهای همکار مقرر شد امسال، وزارت کار ، تعاون و رفاه اجتماعی ، سازمان تامین اجتماعی ، سازمان آموزش فنی و حرفه ای و سایر نهادهای مرتبط، شهرداری تهران را به عنوان عاملیت ساماندهی کارگران فصلی در راه اندازی سامانه کار و کارگر یاری کنند.
 
لطفی با اعلام اینکه تاکنون برخی از این سازمان ها نهایت همکاری را داشته و در برخی موارد هم کوتاهی هایی صورت گرفته است، تصریح کرد: براساس تعهدات باید در سال 93 با همکاری سازمان رفاه و نظارت شورای شهر تهران سامانه ها راه اندازی شوند. در این راستا در فراکسیون کارگری مجلس شوورای شهر نیز نگارش دستور العمل های جدید در خصوص راه اندازی سامانه جمع آوری شده است. به طوری که در انتظار ابلاغ نهایی ساماندهی کارگران فصلی شهر تهران هستیم تا بدین ترتیب این پروژه که از سال 87 آغاز شده است به شکوفایی رسیده و اهداف آن محقق شود.

به گفته معاون توانمندسازی و مشارکت های عمومی سازمان رفاه در حال حاضر 7 سامانه کار و کارگر در تهران وجود دارد که دارای دفاتر 22 گانه در مناطق شهری هستند. در این سامانه ها نسبت به ارائه شغل و اسکان کارگران فصلی اقدام می شود.

لطفی بااشاره به اینکه در حال حاضر مردم کم و بیش با سامانه های کار آشنا شده اند، اضافه كرد : یکی از اهداف سال 93 ، افزودن5 سامانه دیگر به سامانه های کار و کارگر در شهر تهران است. با توجه به بالا بردن ظرفیت ، موضوع فرهنگ سازی در میان شهروندان برای بهره گیری از خدمات کارگران فصلی به وسیله سامانه ها در دستور کار قرار دارد.
 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار