دبیر کل جمعیت هلال احمر گفت: برای کسب نتایج موثر در حوزه سلامت و بویژه درمان می بایست بخش اجرایی و عملی این حوزه را به مردم واگذار کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سیداحمد موسوی دبیر کل جمعیت هلال احمر در مراسم انعقاد تفاهم نامه مشترک ما بین جمعیت هلال احمر و مجمع خیرین سلامت کشور که با حضور نمایندگان دو مرکز برگزار شد با بیان اینکه نظام سلامت یکی از اولویت دار ترین مباحث در همه کشورها است گفت: نظام سلامت یکی از 4 نظامی است که در تمام حاکمیت‌ها دارای اولویت است و همه کشورها به صورت مستقیم در آن نقش و مسئولیت دارند.

وی در ادامه با اشاره به حوزه سلامت در کشور گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نظام سلامت و بویژه بخش بهداشت دچار تحولات بسیار خوبی شد.

آمارهای کاهش مرگ و میر کودکان و نوزادان و همچنین مادران گویایی این مطلب است اما علی رغم پیشرفت در حوزه‌های پزشکی به علت پیچیدگی ، هنوز در آموزش حوزه سلامت دچار آسیب هستیم.

وی در ادامه افزود: بخشهای مختلف مردمی با احداث بیمارستان و مراکز خیریه همواره در صدد رفع این مشکل بوده‌اند.

موسوی با بیان اینکه تحولات نظام سلامت به خوبی در دولت یازدهم آغاز شده است تصریح کرد: امیدواریم با پشتوانه مردمی و ورود آنها به بخش درمان بتوان خلاء‌های موجود را برطرف کرد چراکه هیچ دولتی به تنهایی توان مواجهه با سلامت را ندارد و دولتها صرفاً در لایحه‌های سیاست گذاری و تصمیم گیری ورود پیدا میکنند.

دبیر کل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه این جمعیت و مجمع خیرین سلامت کشور دو بازی قدرتمند هستند اظهار داشت: ما زیرساختها و توانمندیهای بسیار بالایی در حوزه توانبخشی و درمان اضطراری داریم و مجمع خیرین سلامت نیز با اتکا به مردم و خیران می‌تواند به عنوان یک همکار و نیرو در جهت توسعه و بهبود سلامت موثر باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: همانطور که در سازمان بهداشت جهانی از وضعیت بهداشت ما به نیکی یاد می‌شودامید است بتوانیم در بخش درمان هم به این مرحله برسیم که لازمه آن بسیج امکانات مادی و معنوی با یکدیگر است.

وی در پایان خاطر نشان کرد : امروز در دنیا بحث تعامل غیر قابل اجتناب است و هیچ سازمان و موسسه این نمی تواند مستقل کار کند.
همچنین در ادامه سید رضا نیری رئیس مجمع خیرین سلامت گفت: توانمندی‌های بسیاری در کشور وجود دارد که به تنهایی کار می کند اما وقتی این توانمندی‌ها وظرفیت‌ها با یکدیگر جمع شود قدرت و توان بیشتری برای حل مسائل به و جود  می‌آید.

وی در ادامه افزود: ما از همکاری با جمعیت هلال احمر که دارای تجربیات وشیوه‌های مدرن است استقبال می کنیم.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: کاهش ، حوزه ، نظام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار