یک منبع آگاه در اقلیم کردستان عراق فاش کرد که "مسعود بارزانی" رئیس اقلیم کردستان به منظور دریافت پول­های حاصل از فروش نفت، فردا عازم ترکیه می‌­شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری المسله؛  یک منبع آگاه در حکومت اقلیم کردستان عراق فاش کرد که مسعود بارزانی رئیس این اقلیم به منظور دریافت پول­های حاصل از فروش نفت فردا (دوشنبه) عازم ترکیه می­شود.
 
یک هیئت کارشناس نفتی از جمله ارشید هورامی وزیر منابع طبیعی، ریباز محمد وزیر دارایی و سفین دیزای سخنگوی اقلیم کردستان، بارزانی را در این سفر همراهی خواهند کرد.
 
بارزانی در این سفر با رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه دیدار کرده و پول­های حاصل از صادرات نفت به ترکیه از طریق بندر جیهان را دریافت خواهد کرد.
 
قرار است درجریان این سفر چند قرارداد در ارتباط با صادرات نفت با طرف ترک امضا شود.
 
بر اساس این قراردادها درآمد حاصل از فروش نفت به ترکیه به طور مستقیم به حساب حکومت اقلیم کردستان در بانک­های ترکیه واریز خواهد شد و پس از آن با امضای وزیر دارایی اقلیم به طور مستقیم صرف نیازهای داخلی خواهد شد.

انتهای پیام/
 
روزنامه الحیات نیز با اشاره به این سفر، نوشت: پیش­‌بینی می شود بارزانی و اردوغان در دیدار با یکدیگر، بحران اخیر عراق ناشی از حملات داعش، تلاش های مربوط به تشکیل دولت عراق و همکاری بین دو طرف در بخش انرژی و نیز ارائه کمک­های بشردوستانه به مهاجران عراقی را مورد بحث و بررسی قرار دهند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار