مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان از اجرای طرح الگوی کشت در 10 هزار هکتار از اراضی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان با اشاره به طرح الگوی کشت گفت :منظور از الگوی طرح کشت تامین امنبت غذایی به تولید منابع داخلی و خمایت موثر از سامان دهی فرایند تولید و اصلاح نظام بازار محصولات کشاورزی وبه حداقل رساندن ضایعات طبیعی و غیر طبیعی اب در کشور از هر طریق ممکن.و حمایت موثر از تولید وصادرات است.

مرادیان با اشاره به اینکه منطقه ای اجرای این طرح در استان در دشت دو تپه شهرستان خدابنده است افزود:مطالعات در سطح 10 هزار هکتار از اراضی استان آغاز شده است.

وی اساسی ترین رمز موفقیت الگوی کشت را همدلی و همکاری کشاورزان عنوان کرد.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان تصریح کرد :این الگو می تواند پایداری تولید و امنیت غذایی را تضمین کند تا بتوان اب را در راستای الگوی بهینه کشت مصرف کرد.

مرادیان هدف از اجرای الگوی کشت را جلوگیری از ابیاری مزارع با اب فاضلاب و استفاده از آب سالم به خصوص در مزارع سبزی و صیفی عنوان کرد .

وی اجرای طرح های مرتبط با الگوی کشت، بر اساس محصولات استراتژیک گندم و معرفی نوع گندم با نیاز آبی کمتر با عملکرد بالا ، دانه های روغنی،حفظ و مدیریت در محصولات به ویژه گندم ،جو آبی وغیر ابی را ازدیگر اهداف اجرای طرح الگوی کشت برشمرد.


برچسب ها: طرح ، الگو ، اراضی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.