معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه 16 هزار یتیم در استان وجود دارد، گفت: 53 هزار حامی در خراسان‌رضوی پشتیبان این نیازمندان هستند

محمدحسن صائب در گفتگو باخبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به تعداد یتیمان و حامیان خراسان‌رضوی اشاره کرد و افزود: در سال 76 حدود 20 هزار یتیم در استان وجود داشت که این تعداد هیچ حامی نداشتند.

وی گفت: تعداد یتیمان در سال 80 به 19 هزار یتیم با 10 هزار حامی رسید که این تعداد امروز به 16 هزار یتیم با 53 هزار حامی رسیده است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد خراسان‌رضوی افزود: 42 واحد اکرام در 38 شهرستان با 54 مددکارزیر پوشش شبکه اجتماعی کمیته امداد هستند که میانگین واریزی هر حامی در ماه 25 هزار تومان است و هر یتیم به طور متوسط 83 هزار تومان در ماه دریافت می‌کند.

صائب خاطرنشان کرد: در سال 92 مبلغ 750 میلیون تومان بابت هزینه‌های اجرایی برنامه اکرام خرج شد که به سبب آن 16 میلیارد تومان به دست یتیمان رسید که طبق آمار به دست آمده این کار حمایت 21 برابری برای یتیمان داشته است..

وی هدف کمیته امداد را ارائه خدمات تخصصی و ارتباط موثر با خیرین و مسئولان دانست و تصریح کرد: طراحی و راه‌اندازی پایگاه مجازی حامیان که کمک شایانی به ایتام می‌کند از دیگر اهداف و برنامه‌های کمیته امداد خراسان‌رضوی است.

وی افزود :شماره حساب 4646460069 بانک ملت به نام کمیته امداد خراسان‌رضوی آماده دریافت کمک حامیان به ایتام بوده که حامی می‌تواند مبالغ مورد نظر خود را به این شماره حساب واریز کنند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد خراسان‌رضوی در پایان با تأکید بر اینکه بهتر است پول مستقیم به حساب یتیم واریز نشود، خاطرنشان کرد: اگر پول مستقیم به حساب یتیم واریز شود سبب ضعف مدیریتی در هزینه‌های مالی می‌شود که بهتر است این کمک‌ها با هماهنگی کمیته امداد واریز شود.

//انتهای پیام

برچسب ها: حامی ، نیازمند ، یتیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.