9 هزار قطعه مولد از دريا صيد و به مراکز انتقال داده شده که 8 هزار قطعه از اين مولدين براي تکثير استفاده شده است.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رساني جامعه دريايي ايران (مانا) ، علي اکبر پاسندي افزود: در سال "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي ، 86 هکتار از مراکز تکثير و پرورش در استان آبگيري و ذخيره سازي شده است.
 
وي گفت : حدود 9 هزار قطعه مولد از دريا صيد و به مراکز انتقال داده شده که 8 هزار قطعه از اين مولدين براي تکثير استفاده شده است. 

پاسندي با بيان اينکه کپور به عنوان گونه اصلي و قالب در استان توليد مي شود، تصريح کرد: گلستان تنها استان تکثير کننده اين گونه است و امسال 50 ميليون قطعه از اين 88 ميليون قطعه بچه ماهي رهاسازي شده از نوع کپور و بقيه نيز  کلمه و سفيد است.  

حسن پور رئيس مرکز تکثير خاوياري سد وشمگير نيز گفت : امسال 34 هکتار از استخرهاي اين مرکز آبگيري شده و حدود يک هزار و 200 قطعه مولد کپور و يک هزار و 400 قطعه مولد کلمه بصورت نيمه مصنوعي تکثير شده است.  

وي خاطرنشان کرد: 186 قطعه از دريا تامين شده و بقيه مولدين بکارگيري شده در همين مرکز مولدسازي شده است.  

به گفته حسن پور، بيشترين فعاليت مرکز تکثير و پرورش سد وشمگير براي توليد کپور است و بخشي از اين فعاليت ها به توليد و تکثير کلمه اختصاص دارد.  

وي افزود: به طور متوسط از هر مولد 40 هزار قطعه بچه ماهي توليد مي شود و زمان تکثير از فروردين تا خرداد ماه و رهاسازي از خرداد تا پايان تير انجام مي شود.  

رئيس مرکز تکثير و پرورش سد وشمگير يادآور شد: توليد و تکثير بچه ماهي و رهاسازي آن به دريا با هدف بازسازي ذخاير دريا و تثبيت اشتغال صيادان پره استان انجام مي شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: پرورش ، ماهی ، تکثیر ، ذخایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار