حمل بار به وسیله ناوگان ریلی راه آهن شمال در بهار امسال 15 درصد نسبت به مدت مشابه سال پیش کاهش یافته است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، مدیرکل راه آهن شمال وزن بارهای حمل شده از طریق این راه آهن را بیش از 294 هزار تن اعلام کرد.

ˈ یوسف گرانپاشا ˈ گفت : 254 هزار تن از کالاهای حمل شده وارداتی ، 30 هزار تن صادراتی و بقیه نیز مربوط به جا به جایی بار در حوزه راه آهن شمال بوده است.

وی افزود : حمل و جا به جایی این مقدار کالا با پنج هزار و 499 دستگاه واگن باری صورت گرفت.

گرانپاشا عمده کالاهای جا به جا شده را شامل نفت کوره ، کودهای شیمیایی ، روغن خوراکی ،گاز مایع ، زغال سنگ ، دانه های روغنی ، سیمان و ماشین آلات معرفی کرد و گفت : برای حمل هر نوع کالایی از واگن های مخصوص در راه آهن شمال استفاده می شود.

مدیر کل راه آهن شمال بیشترین نوع کالا و بار حمل شده در سه ماه نخست سال جاری را نفت کوره برای نیروگاه نکا به میزان 175 هزار تن ، سیمان بندر امیر آباد به میزان 54 هزار تن و ذغال سنگ پل سفید و امیر آباد به وزن 30 هزار تن اعلام کرد.

او افزود : با پیگیری های صورت گرفته و با سیاست های اعلام شده از سوی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در جهت همسان سازی تعرفه حمل بار ریلی با جاده ای و اعمال تخفیف 25 درصدی برای بار گندم و کودهای ترانزیتی و همچنین تخفیف 15 درصدی برای حمل بار در محور امیر آباد به بندر عباس ، انتظار می رود در ماه های آینده شاهد افزایش میزان حمل بار از طریق راه آهن شمال باشیم.

راه آهن شمال با داشتن بیش از 400 کیلومتر مسیر ریلی و حدود 30 ایستگاه، علاوه بر جا به جایی سالانه یک میلیون و 300 هزار مسافر ، حدود یک میلیون و 500 هزار تن کالا را هم به مناطق مختلف کشور حمل می کند./س

برچسب ها: حمل ، شمال ، کاهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.