فرماندار شهرستان گرمی بر ضرورت راه‌اندازی مرکز علمی، پژوهشی و تحقیقاتی گیاهان دارویی در این شهرستان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ محمود علایی دیروز در جلسه بررسی راهکارهای توسعه فعالیت‌های تحقیقاتی جهاد دانشگاهی در گرمی با اشاره به ظرفیت‌های طبیعی و شرایط اقلیمی خاص این شهرستان، گرمی را جز مستعدترین مناطق استان در رویش گیاهان دارویی عنوان کرد و گفت: وجود گونه‌های متعدد گیاهان دارویی در شهرستان لزوم ایجاد مرکز مطالعه و تحقیقات کارشناسی گیاهان دارویی را می‌طلبد.

وی، رویش این گیاهان را ناشی از اقلیم، ارتفاع، خاک و آب مناسب منطقه اعلام کرد و افزود: این شهرستان از شرایط ویژه‌ای در زمینه گیاهان دارویی برخوردار است و شناسایی و فناوری آن می‌تواند نقش عمده‌ای در رشد و شکوفایی منطقه داشته باشد.

مدیر اجرایی معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی استان اردبیل نیز در این جلسه شهرستان گرمی را یکی از زیستگاه‌های مهم گونه‌های گیاهی دنیا و برخی گونه‌های کمیاب‌ دانست و تصریح کرد: تنها گیاه ثبت شده ملی که در حال انقراض است گیاه سوسن چلچراغ نام دارد که در گردنه حیران یافت می‌شود.

سیده صغری جوادی از آغاز به کار مرکز رشد و فناوری فرآورده‌های گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی اردبیل خبر داد و بیان کرد: در این مرکز سعی و تلاش می‌شود با حمایت از ایده‌های خلاقانه شرکت‌ها و هسته‌های علمی زمینه شناسایی و معرفی گیاهان دارویی استان و تجاری‌سازی آنها فراهم شود.

وی از آمادگی این نهاد برای ایجاد شعبه پژوهشکده گیاهان دارویی در شهرستان گرمی خبر داد و گفت: با توجه به استقبال خوب مسئولان اجرایی گرمی و وجود گونه‌های متنوع گیاهی در صورت فراهم شدن زمینه در آینده نزدیک این پژوهشکده کار خود را در این شهرستان آغاز می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: گرمی ، تحقیقات ، گیاهان ، دارویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.