وی ادامه داد: محور هراز نزدیک ترین مسیر مواصلاتی از پایتخت به شمال کشور است که تاکنون برای چهارخطه کردن محور مذکور 24 کیلومتر به بهره برداری رسیده و 65 کیلومتر باقیمانده آن در حال احداث است.
به گفته نورزاد اجرای این پروژه را به علت موقعیت خاص منطقه دارای دشواری هایی دانست و گفت: تردد زیاد در ماه هایی از سال و از طرفی دیگر وضعیت آب و هوایی در این منطقه به گونه ای است که سرمای هوا در ماه هایی از سال مانع اجرای کار وسبب توقف عملیات راهسازی می شود، از سوی دیگر با توجه به بافت طبیعی این منطقه بایستی تمامی ملاحظات لازم برای آسیب نرساندن به محیط زیست در نظر گرفته شود که این موضوع نیز بر پیچیدگی کار می افزاید.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای تکمیل محور هراز حدود 10 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است، اظهار کرد: این مسیر یکی از مهمترین و پرترافیک ترین راه های کشور است که در زمان غیرترافیک حدود 20 هزار تردد و در زمان اوج ترافیک 45 هزار تردد در آن گزارش شده است و در حدود 30 درصد از ایام سال در این محور ترافیک بالای 40 هراز تردد را داریم.
نورزاد یادآور شد: تاکنون در این پروژه مبلغ 1500 میلیارد ریال هزینه شده و اعتبار مصوب سال جاری آن 284 میلیارد ریال است که تلاش می شود از منابعی به غیر از بودجه عمومی، اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل آن تامین شود.