يک کمپانی آمريکایی اعلام کرده است قادر به رساندن کپسول فضايی به وسيله‌ی يک بالن هليومی به ارتفاع 37 کيلومتری سطح زمين است.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ شرکت وورلد ویو، طی آزمایشی توانست کپسولی وی‍ژه را با استفاده از یک بالن هلیومی به 37 کیلومتری زمین برساند. این شرکت اعلام کرده است برای علاقمندان سفرهای فضایی امکان سفر به جو زمین را درون این کپسول ویژه فراهم می‌کند. آنها امیدوارند در سال ۲۰۱۶ میلادی سفرهای گردشگری در فضا را شروع کند. 

تیبر مک کالوم، رئیس بخش فنی وورلد ویو می‌گوید: پرواز آزمایشی بسیار موفقیت آمیز بود. ما همه داده‌ها و اطلاعات مورد نیاز از هر بخش پرواز را در اختیار داریم. اینکه چگونه بالون هنگام به راه انداختن عمل می‌کند، سیستم راه اندازی را که بسیار ایمن ساخته‌ایم، و اینکه چگونه در بالای جو سفر خواهد کرد. 

او همچنین می‌گوید: ما از سطح زمین به آرامی بالا می‌رویم و سپس در بالای جو شناور می‌شویم. مانند قطعه یخی که در لیوان آب شناور می شود. 

طبق اعلام این شرکت با پرداخت هفتاد و پنج هزار دلار می‌توانید منظره‌ای نفس‌گیر از بالای جو زمین را مشاهده کنید.

بنابه گفته سازندگان، برای رسیدن به لایه استراتوسفر یعنی مرز فضا، بین 90 تا 120 دقیقه وقت لازم  است. بازگشت به زمین نیز در چهل دقیقه انجام می‌شود که کپسول پس از رسیدن به ۳۷ کیلومتری، با پایین آمدن تا پانزده کیلومتری زمین فرود را آغاز می‌کند. در این جا از بالون جدا شده و با کمک چتری مخصوص به طرف زمین هدایت می‌شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار