ربیس اداره استاندارد رفسنجان گفت : از میزان صادرات استان کرمان 40 درصد از رفسنجان و بقیه از کرمان و سیرجان صورت می گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمان، ناهید سرباز پور در جلسه شورای استاندارد شهرستان رفسنجان افزود: پارسال در استان کرمان صدور 5 هزار گواهینامه استاندارد برای محموله های صادراتی انجام که از این تعداد برای 42 هزار تن محموله پسته و مغز پسته صادراتی به ارزش 380 میلیون دلار، دو هزار و 720 مجوز و گواهینامه استاندارد از رفسنجان صادر شد.

وی گفت: 280 واحد تولیدی در رفسنجان فعال هستند که از این تعداد 97 واحد پروانه استاندارد محصولات تولیدی دریافت کردند.

رییس اداره استاندارد رفسنجان افزود: 15 معدن شن و ماسه در رفسنجان وجود دارد که از این تعداد شش معدن پروانه استاندارد دریافت کردند.

وی خاطرنشان کرد: مصالح ساختمانی بویژه شن و ماسه، آجر و بتن ها باید علامت استاندارد اجباری داشته باشند زیرا در غیر این صورت در کیفیت یک ساختمان اثر می گذارند و موجب خسارت های ناگوار می شوند.

وی تصریح کرد: آسانسور یکی از کالاهایی است که هنگام تولید و نصب، مشمول استاندارد اجباری است.

وی همچنین به 212 وسیله بازی شناسایی شده غیر استاندارد دربوستانها و زمین بازی این شهرستان در بازدیدهای پارسال اشاره کرد.

سرباز پور با بیان اینکه تجهیزات و وسایل بازی فلزی استاندارد نیستند ، تصریح کرد: به دلیل شدت ضربه وارده به کمر بچه ها ، نشیمنگاه تاب های فلزی ، غیر استاندارد اعلام شد لذا باید به غیر از زنجیر آن ، نشیمنگاه غیرفلزی ساخته شود، تا کودکان آسیبی نبینند./س

برچسب ها: میزان ، صادرات ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.