بر اساس نظر سنجی سی ان ان از مردم در تهران:

تحریم‌های غرب علیه ایران باید لغو شود

شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان به تهیه گزارش تصویری و نظر سنجی از مردم در تهران پرداخت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "سی‌ان‌ان"، گزارشگر شبکه سی‌ان‌ان  با حضور در مرکز شهر تهران با تنی از شهروندان تهرانی به گفتگو پرداخت.

پرسش شوندگان  در این گزارش خواهان حل و فصل موضوع هسته‌ای ایران، رفع تحریم‌ها و به رسمیت شناخته شدن حق غنی سازی ایران بودند.

سی‌ان‌ان در ادامه با اشاره به تغییرات صورت گرفته در زمینه مذاکرات هسته‌ای مصرح کرد که حصول توافق هسته‌ای آسان نیست زیرا ایران و 1+5 اختلافات زیادی دارند.

در این گزارش همچنین آمده است: ایران خواهان حق برخورداری از برنامه صلح آمیز هسته‌ای است. این کشور هم چنین آمادگی خود را در انجام بازرسی‌های بیشتر و محدود شدن غنی سازی اعلام داشته اما در مقابل از قدرت‌های جهانی خواسته است تا تحریم‌ها برطرف شوند.

سی‌ان‌ان در ادامه این گزارش به خواسته قدرت‌های جهانی اشاره کرده و گفت: قدرت‌های جهانی خواهان بازرسی بیشتر، محدویت در غنی‌سازی اورانیوم، از بین رفتن برخی تاسیسات هسته‌ای ایران، کاهش تعداد سانتریفیوژها و همچنین باقی ماندن برخی تحریم‌ها هستند.

در این گزارش، گزارشگر سی‌ان‌ان با چند تن از  کارشناسان ایرانی نیز گفت وگو کرد.

دکتر "سید محمد مرندی" یکی از این کارشناسان ژبود. وی در این گفت‌و گوی گفت: "امیدوارم توافق صورت گیرد. البته این امر زمانی رخ خواهد داد که  طرف‌های مقابل حق ایران در داشتن  برنامه‌های هسته‌ای  بر اساس قوانین بین‌المللی به رسمیت بشمارند."

انتهای پیام/


برچسب ها: ایران ، مذاکرات ، لغو ، تحریم ، حق ، هسته ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار