رئیس انجمن آلزایمر ایران از تاثیر حمایت دولت در روند سریع و موفقیت آمیز ساخت مجتمع درمانی ویژه مبتلایان به آلزایمر و طب سالمندی خبر داد.

معصومه صالحی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اظهار رضایتمندی از روند ساخت مجتمع درمانی ویژه انجمن آلزایمر ایران افزود: با توجه به حمایت ریاست جمهوری و اختصاص بودجه به این بخش و تعیین زمین از سوی شهرداری و صدور مجوز ساخت مراحل ساخت این مجتمع به سرعت پیش می‌رود.

وی در ادامه با اشاره به جزئیات این طرح خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح تلاش می‌شود که مرکز درمانی در خور بیماران مبتلا به آلزایمر و سالمندان کشور ساخته شده و در آن بخش‌هایی به MRI،‌ آزمایشگاه،‌ بخش‌هایی نیز به متخصصان در رشته‌های مختلف، توانبخشی و تحقیقات در زمینه بیماری آلزایمر اختصاص داده شود.

صالحی در خصوص اهمیت بخش فعالیت‌های تحقیقاتی این مرکز بیان داشت: با وجود اینکه فعالیت‌ تحقیقاتی در زمینه بیماری آلزایمر در ایران کمتر صورت گرفته این بخش با امید به اینکه به صورت بانک اطلاعاتی جامع در زمینه علل ابتلا به بیماری آلزایمر و راههای پیشگیری از ابتلا به آن و راههای کنترل این بیماری، برای این مرکز در نظر گرفته شده است.

گفتنی است، آموزش برای عموم مردم و خانواده مبتلایان به آلزایمر مهمترین بخش این مجتمع درمانی خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار