رییس اداره محیط زیست شهرستان رفسنجان گفت : شکارچی غیرمجاز که دو رأس قوچ و میش وحشی کمیاب در منطقه "دره دُر " رفسنجان را شکار کرده بود ، توسط نیروهای یگان حفاظت محیط زیست دستگیر شد.

حبیب اکبری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان افزود:مأموران یگان حفاظت اداره محیط زیست رفسنجان ، با حکم بازرسی از منزل مورد مشکوک ، موفق شدند عامل شکار غیر مجاز دو رأس قوچ و میش وحشی کمیاب طی روزهای گذشته را دستگیر و به مراجع قضایی معرفی کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین این مأموران با داشتن حکم بازرسی از منزل شخص دیگری موفق به دستگیری عامل زنده گیری غیر مجاز چهار قطعه کبک وحشی شدند.

اکبری رعایت شرایط شکار و حمل اسلحه برای شکارچیان را ضروری دانست و تصریح کرد: با افراد شکارچی غیر مجاز که اقدام به شکار حیوانات کمیاب و ارزشمند محیط زیست می کنند ، برخورد قانونی می شود.

وی حیوانات حیات وحش را سرمایه های ملی هر منطقه ای برشمرد و یادآور شد: درصورت شکار غیرمجاز آنها ، نسل این سرمایه های ملی منقرض می شود.

اکبری گفت: برخی حیوانات به دلیل شرایط آب و هوایی به این منطقه مهاجرت می کنند لذا نباید امنیت جانی آنها را به خطر انداخت و حتی باید شرایط غذایی و علوفه آنها را نیز مهیا کرد.

وی افزود: در حیات وحش منصور آباد رفسنجان ، گروه مردم نهاد "دوستداران طبیعت"اقدام به نصب آبشخور کردند و تهیه علوفه زمستانی این حیوانات را نیز بر عهده دارند.

اکبری خاطرنشان کرد: حیات وحش رفسنجان حیوانات کمیاب و بی نظیر دارد که می توان به گربه کاراکال ، گربه پالاس ، روباه و گرگ ، شغال و کفتار به عنوان گونه های چهارپایان گوشتخوار اشاره کرد.

رییس اداره محیط زیست شهرستان رفسنجان تصریح کرد: پرندگانی مانند کبک ، تیهو و گونه های گیاه خواری مانند قوچ و میش ، کل و بز ، آهو و جبیر از جمله حیوانات حیات وحش رفسنجان هستند.

اکبری یاد آور شد : طی ماههای گذشته حیوانات کمیابی نظیر رودک عسل خوار و وارانوس بیابانی در این منطقه مشاهده شده است./ش/ن


برچسب ها: عامل شکار ، دام ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.